Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Diverse  |  Subiect: Ford pune Guvernul sa faca curat la Craiova 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Ford pune Guvernul sa faca curat la Craiova  (Citit de 2101 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : August 06, 2007, 11:31:47 »

Ford cere clarificarea datoriilor si a situatiei licentei de productie de masini sub marca Daewoo de la Automobile Craiova. Guvernul nu exclude acordarea de ajutoare de stat.

Finalizarea privatizarii Automobile Craiova, proprietarul producatorului de autoturisme Daewoo Automobile Romania (DWAR), va necesita o lege speciala din partea Guvernului, intrucit cerintele Ford nu se incadreaza in legislatia actuala. „Am primit mandat de la Guvern sa negociez in cadrul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova. Pretentiile Ford, pe care nu le pot face publice inca, nu se regasesc in cadrul legislativ pentru privatizare. Ford vrea sa preia o societate curata“, a declarat presedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu, citat de NewsIn. Potrivit acestuia, reprezentantii Ford vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova. Aici sint incluse datoriile pe care societatea le are catre statul roman si cele privind raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar Daewoo si aflate inca in circulatie. Datoriile DWAR catre statul roman se cifreaza la aproximativ 800 de milioane de euro. Compania opereaza ca producator si distribuitor de autoturisme si subansambluri pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies.

Ford nu a cerut facilitati fiscale sau ajutoare de stat, a precizat Vladescu, care insa nu a exclus acordarea lor. „Daca vom acorda ajutoare de stat, acestea se vor incadra cu siguranta in schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeana“, a sustinut Vladescu. Secretarul de stat din Ministerul Finantelor a mai spus ca spera ca legea sa fie aprobata de Parlament in septembrie, pentru ca „cei de la Ford nu sint dispusi sa astepte pina in 2008“.

Pretul de cumparare al Automobile Craiova nu a fost negociat nici pina in prezent cu reprezentantii companiei americane. Potrivit estimarilor, statul roman ar putea incasa 500 de milioane de euro pentru pachetul de actiuni de 72,4%. Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, saptamina trecuta, ca oferta tehnica depusa de Ford pentru Automobile Craiova este extrem de consistenta si raspunde cerintelor Guvernului, iar pretul oferit pentru cumpararea companiei nu reprezinta o prioritate, ci efortul investitional.

continuarea in Cotidianul
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #1 : August 07, 2007, 08:23:55 »

Negocierile dintre statul roman si concernul Ford, pentru preluarea Automobile Craiova au drept principale puncte sensibile datoriile Daewoo Craiova si obligatia de a asigura piese de schimb pentru automobilele Daewoo, aflate sub licenta General Motors.

Negocierile intre Ford si statul roman pentru privatizarea Automobile Craiova vor fi reluate marti la Bucuresti.

Ford nu vrea, sub nicio forma, sa plateasca datoriile Daewoo Craiova, estimate la 800 milioane de dolari, pentru care Daewoo s-a judecat ani de zile cu statul roman, si nici sa fie obligat sa asigure in urmatorii 10 ani piesele pentru cele peste 200.000 de automobile Cielo, Matiz, Tico si Nubira, iesite pe poarta fabricii din Craiova, reiese din declaratiile facute de Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare a Automobile Craiova.

"Legea spune ca, din momentul in care a iesit pe poarta fabricii, producatorul trebuie sa asigure piese de schimb pentru masina, timp de 10 ani", explica, pentru DailyBusiness, Andrei Filian, directorul tehnic de la Automobile Craiova.

"Cum piesele Daewoo sunt acum licenta GM, ar insemna ca Ford sa gaseasca o modalitate de a produce sau a importa produse de la rivalul sau principal la nivel mondial, General Motors", a explicat Filian.

General Motors a preluat concernul coreean Daewoo in 2002, fara insa a fi interesat de fabrica de la Craiova, deoarece producatorul roman nu se afla in planurile de dezvoltare a business-ului companiei americane, al treilea producator auto pe plan mondial.

Valeriu Garlea, directorul de PR de la Daewoo Craiova, spune insa ca Ford nu va fi nevoit sa produca piesele si ca le va putea importa din Coreea de Sud sau de la alti producatori.

"Problema ar putea fi rezolvata prin importuri sau identificarea unor producatori locali de piese de schimb pentru produsele Daewoo. Ingrijorarea Ford este motivata poate prin prisma faptului ca ar fi nevoita sa lucreze cu materialul concurentei, de la GM", a mai spus Garlea, pentru DailyBusiness.

Daewoo Craiova este producatorul si distribuitorul de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM - Daewoo Auto Technologies.

Prin preluarea pachetului majoritar de actiuni la Automobile Craiova, Ford ar urma sa devina unicul actionar cu drept de vot la S.C. Daewoo Automobile Romania S.A.. Ford va controla astfel, cu sau fara voia sa, distributia de piese de schimb pentru automobilele Daewoo existente pe piata romaneasca.

Datoriile - intre obligatii, facilitati istorice si tribunal

O alta problema pe care Ford a ridicat-o in negocierile cu statul roman, conform presedintelui Comisiei de Privatizare, Sebastian Vladescu, este cea a datoriilor "istorice" ale Daewoo, de peste 800 milioane de euro.

Banii reprezinta cuantumul facilitatilor pe care statul roman le-a acordat sud-coreenilor in momentul in care acestia au preluat compania din Craiova, facilitati retrase ulterior.

"Este vorba intr-adevar de aceasta suma, pentru care noi ne-am judecat cu autoritatile", spune directorul de PR de la Daewoo Craiova.

"Pe 27 iunie, s-a judecat la Curtea de Apel, unde am castigat. De atunci, nu s-a facut recurs, sau cel putin avocatii nostri nu au primit nimic de la ANAF. Cred ca Ford vrea sa afle concret ce se va intampla cu aceste datorii, daca le va prelua statul roman, conform deciziei Justitiei, sau ne vom judeca in continuare, daca fac recurs ca CSJ", a mai declarat Garlea

"In afara acestor creante, firma este curata, fara datorii si, pe tot parcursul productiei, nu am avut datorii la stat ", a precizat oficialul Daewoo Romania.

Intr-un comunicat de presa, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a anuntat insa, pe 3 iulie, ca va ataca la ICCJ, decizia Curtii de Apel in acest caz.

Litigiul dintre Daewoo Automobile si ANAF a inceput in decembrie 2005, in urma controlului efectuat de Directia Regionala Vamala Craiova la societate.

Vamesii au stabilit ca Daewoo datoreaza statului peste 800 milioane de euro, reprezentand facilitatile fiscale de care a beneficiat societatea in trecut, inclusiv majorari si penalitati.

Facilitatile au fost obtinute de Daewoo Automobile in baza Legii 71/1994, privind acordarea unor facilitati suplimentare fata de Legea 35/1991 republicata, pentru atragerea de investitori straini in industrie.

Legea "Ford" starneste controverse

Guvernul pare tentat sa accepte o lege speciala care sa reglementeze privatizarea Automobile Craiova. Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare, a precizat, zilele trecute, ca legislatia privind privatizarea nu poate cuprinde, in prezent, toate aspectele negocierilor cu Ford.

"Am primit mandat de la Guvern sa negociez in cadrul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova. Pretentiile Ford, pe care nu le pot face publice inca, nu se regasesc in cadrul legislativ pentru privatizare. Ford vrea sa preia o societate curata", a precizat Sebastian Vladescu.

Potrivit lui Vladescu, reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

"Daca vom acorda ajutoare de stat, acestea se vor incadra cu siguranta in schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeana", a afirmat Vladescu, adaugand ca pretul de cumpararea nu a facut inca obiectul negocierilor cu compania americana.

Pe de alta parte, Legea "Ford" si-a gasit si primii contestatari. Fostul ministru al Economiei si Comertului, Codrut Seres, a declarat, luni, ca nu este de acord ca Guvernul sa aprobe o lege speciala privind privatizarea Automobile Craiova, intrucat prin aceasta lege "se urmareste ca cineva sa se spele pe mani si sa arunce responsabilitatea pe Parlament".

Fostul ministru MEC a apreciat ca privatizarea Daewoo Craiova ar trebui sa se faca in conditii normale, adica sa fie supravegeheata de catre comisia de privatizare, la fel ca si in cazul altor societati de stat privatizate.

"Ca fost ministru, consider ca nu se impune o lege care sa fie aprobata de Parlament pentru privatizarea Daewoo Craiova. Avem o comisie de privatizare care trebuie sa-si faca treaba. Toate parghiile pentru a se face privatizarea sunt in mana Guvernului si nu trebuie o lege speciala", a mai declarat fostul ministru.

Sebastian Vladescu spera ca legea "Ford" sa fie aprobata de Parlament in septembrie, deoarece "cei de la Ford nu sunt dispusi sa astepte pana in 2008".

Matizul, o masina inca valabila pe piata

Dincolo de negocierile privind preluarea Automobile Craiova de catre Ford si in ciuda concurentei acerbe promovate de rivalii de la Dacia cu modelul Logan, Matizul si Cielo sunt cerute inca pe piata romaneasca, dovada vanzarile din 2006 si primul semestru din 2007.

In 2006, Daewoo a vandut 23.000 de modele Matiz, Cielo si Nubira, iar in acest an, in primele sase luni, a comercializat 10.879 de autoturisme.

"Masinile Daewoo, in special Matizul, isi au piata lor bine definita si pot concura cu succes pe piata romaneasca. Vanzarile sunt in scadere, dar avem inca un public fidel", spune Garlea. "Produsele au un nivel tehnologic bun si, cu cateva modificari de design si dotari, ar putea face fata cu succes concurentei", a mai spus directorul de la Daewoo.

Daca va prelua compania de la Craiova, Ford va opri fabricatia modelelor Daewoo si va produce in Romania un model nou, aflat in prezent in curs de proiectare in Germania si Marea Britanie, a declarat John Fleming, presedinte si director general al Ford Europa. Specialistii auto estimau, recent, pentru DailyBusiness, ca este vorba de noul Fiesta, un automobil care ar urma sa intre in productie de serie in 2008.

La Craiova, Ford s-a angajat sa faca investitii directe de 675 milioane euro pentru retehnologizarea si modernizarea uzinei. Compania americana vrea sa transforme uzina intr-una din cele mai importante unitati de productie Ford din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de 1 miliard de euro in 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare.

sursa: dailybusiness
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #2 : August 09, 2007, 09:35:53 »

Emiterea unei legi speciale în cazul privatizării Automobile Craiova este normală, însă Ford va cere statului român facilităţi fiscale, sub forma ajutorului de stat, cel puţin pentru faptul că astfel de ajutoare au mai fost oferite în cazuri similare, a spus analistul economic Ilie Şerbănescu, la The Money Channel. El şi-a eprimat convingerea că dacă Ford nu va primi aceste facilităţi, îşi va retrage oferta de preluare a Daewoo.

"Nu cred că Ford sunt atât de neprofesionişti să nu ceară facilităţi fiscale, s-au oferit pentru Daewoo şi Renault, sub formula de ajutor de stat. UE nu a interzis ajutoarele de stat, doar le-a micşorat şi le-a îndreptat către cercetare - dezvoltare. Bănuiesc că Ford vrea condiţii similare, şi nu vor putea fi acordate decât printr-o lege specială, depinde dacă UE va fi de-acord. Nu cred că Ford va mai veni dacă nu va primi acest ajutor", a menţionat analistul.

Şerbănescu a adăugat că nici oferta financiară, nici investiţiile planificate de Ford nu sunt importante, partea cea mai interesantă fiind faptul că o firmă de reputaţie investeşte în România, aceasta fiind prima prezenţă americană de reputaţie din ţară. Analistul a anticipat că Ford va produce la noi un model destinat unor pieţe mai sărace decât cea locală.

"Este clar că este o mutaţie dramatică pentru Ford, se mută din zona de cilindree mari pe zona de cilindree mici, ar putea să producă o maşină pentru ţări chiar mai sărace decât România"

Şerbănescu a mai spus că cel mai important lucru care va rezulta din privatizarea Daewoo este efectul pe care-l va genera şi asupra altor sectoare, exprimându-şi dorinţa ca furnizorii de materii prime ai Ford să fie firme româneşti. "Privatizarea ar putea crea locuri de muncă şi în alte sectoare, nu este vorba doar de ce face Ford, ci şi de ce efecte propagă în restul economiei. Să sperăm că pentru Ford vor exista mulţi furnizori din România. Aceasta este miza, ca efectul de propagare să fie simţit de societăţile din România, nu de cele din alte ţări", a spus analistul.

El şi-a exprimat acordul cu privire la afirmaţia premierului Tăriceanu conform căreia privatizarea Daewoo este mai importantă decât cea a BCR. "Este mai semnificativă decât privatizarea BCR, premierul are dreptate, sistemul bancar îşi are locul de frunte în segmentul financiar, dar prezenţa unei marci de renume mondial este mai importantă decât prezenţă unei bănci", a subliniat Şerbănescu.

Premierul Tăriceanu a declarat, marţi, că necesitatea emiterii unei legi speciale în cazul privatizării Automobile Craiova a provenit de la solicitarea Ford, singurul ofertant, de a achiziţiona o "societate curată".

"Adoptarea unei legi speciale s-a realizat şi în cazul BCR, Sidex, filialele Electrica şi poate fi aplicată şi în acest caz. Cei de la Ford vor să preia o societate curată", a afirmat Tăriceanu.

Preşedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu, a declarat săptămâna trecută, pentru NewsIn, că a primit mandat din partea Guvernului de a negocia cu Ford conţinutul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova, pentru că pretenţiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se încadrează în cadrul legislativ actual.

Potrivit lui Vlădescu, reprezentanţii Ford nu au cerut facilităţi fiscale, însă vor să fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile către stat până la cele legate de răspunderea pentru maşinile produse de fostul proprietar, Daewoo, şi aflate încă în circulaţie.

"Dacă vom acorda ajutoare de stat, acestea se vor încadra cu siguranţă în schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeană", a afirmat Vlădescu, adăugând că preţul de cumpărarea nu a făcut încă obiectul negocierilor cu compania americană.

Secretarul de stat din Ministerul Finanţelor speră că legea va fi aprobată de Parlament în septembrie, pentru că "cei de la Ford nu sunt dispuşi să aştepte până în 2008".

sursa: MoneyLine
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Diverse  |  Subiect: Ford pune Guvernul sa faca curat la Craiova
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro