Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Diverse  |  Subiect: Mercedes-Benz vrea o uzina in Romania 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Mercedes-Benz vrea o uzina in Romania  (Citit de 2865 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Ianuarie 31, 2008, 08:47:38 »

Grupul auto german Daimler analizează opţiunea de a construi o nouă unitate de producţie, în România sau în Polonia, unde va fabrica, din anul 2011, modele noi de automobile din clasa A şi B. [detalii...]

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a recunoscut ieri în direct, la Realitatea TV, în cadrul emisiunii “Nokia la Jucu”, posibilitatea ca Mercedes să amplaseze o fabrică în judeţ. Întrebat de realizatorul emisiunii, Mihai Tatulici, despre alţi viitori investitori care intenţionează să îşi stabilească unităţi de producţie în zonă, primarul a rostit în premieră numele Mercedes.

“Este probabil ca şi Mercedes şi alte companii internaţionale să vină la Cluj”, a declarat Emil Boc. ZIUA de Cluj a publicat ieri în exclusivitate informaţia conform căreia grupul german Daimler va deschide în Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu o uzină de asamblare finală a autoturismelor Mercedes.

Contactat telefonic, primarul Emil Boc a refuzat să dea alte detalii referitoare la posibila investiţie a concernului Daimler la Cluj. “Nu pot să vă spun nimic mai mult la această oră”, ne-a declarat Emil Boc. Liderul Consiliului Judeţean, Marius Nicoară, a declarat, în continuare, că nu poate dezvălui “identitatea” niciunui investitor interesat de Cluj.

Ce au răspuns germanii
“După cum cunoaşteţi, oficialii companiei au declarat, în mai multe rânduri în ultimele luni, că în anumite circumstanţe luăm în considerare realizarea unei unităţi de producţie în regiunea de est a Europei, pentru a crea o capacitate de producţie adiţională pentru generaţia viitoare de modele ale clasei premium-compact (în prezent, clasele A şi B). Totuşi, nici o decizie finală nu a fost luată în această privinţă”, a precizat pentru ZIUA de Cluj Florian Martens, din cadrul Diviziei de Comunicare a Daimler AG. Acesta a mai precizat că oficialii companiei nu doresc să facă nici un comentariu pe marginea declaraţiei de ieri a primarului Emil Boc.

Daimler negociază cu premierul

Constructorul german de autoturisme şi camioane Daimler negociază cu Guvernul înfiinţarea unui centru de producţie în România, a declarat pentru Reuters un oficial din judeţul Cluj.

“Se poartă discuţii la nivel de vârf, între reprezentanţii Daimler şi primul ministru, privind înfiinţarea unei fabrici de autoturisme în România”, a declarat oficialul român pentru Reuters. O altă opţiune este Polonia, însă nu s-a luat încă nici o decizie în acest sens, a mai spus sursa.
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #1 : Februarie 04, 2008, 09:30:32 »

Tăriceanu nu a fost contactat telefonic de Daimler

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Camelia Spătaru, afirmă că premierul Călin Popescu Tăriceanu nu a fost contactat telefonic de reprezentanţii Daimler în vederea unei eventuale investiţii a grupului auto german în România.

Surse guvernamentale au declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX că reprezentanţi din conducerea Daimler i-au prezentat premierului Tăriceanu, într-o discuţie telefonică, intenţia companiei germane de a deschide o uzină auto în România, şeful Guvernului solicitând mai multor miniştri să pregătească o listă cu locaţiile unde ar putea fi amplasată o astfel de unitate de producţie.
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #2 : Mai 20, 2008, 03:08:55 »

Ce cauta Mercedes in RomaniaMercedes vine in Romania? Daca ar fi sa luam in seama declaratiile oficialilor romani, este doar o chestiune de timp pana cand compania germana va anunta zona geografica in care isi va derula investitia in tara noastra.

Ultimii sase-sapte ani au adus in Romania o serie de investitori de mare calibru. Cei mai multi dintre ei au venit atrasi de privatizarile importante care s-au facut. Altii, mai putini la numar, au sosit pentru a face proiecte greenfield.

Industria auto este deja o ramura extrem de importanta pentru economia romaneasca. Nu sunt doar vorbe, ci sunt fapte sustinute de cifre. Daca in urma cu 10 ani, exporturile romanesti erau dominate de lohnul din industria textila, astazi cifrele balantei comerciale arata o noua epoca: dominatia industriei auto.

Este, cu siguranta, un pas inainte (trecerea de la lohnul textil la cel auto), datorita faptului ca industria auto inglobeaza mai multa valoare adaugata, utilizeaza forta de munca cu o calificare mai inalta si este una dintre industriile de varf ale economiei mondiale.

Ce i-a atras pe investitorii din industria auto in Romania? Decizia de a investi intr-o anumita tara, in orice domeniu, are in vedere cifrele macroeconomice (crestere economica, inflatie, deficite), stabilitatea legislativa, nivelul de dezvoltare al infrastructurii si posibilitatile de dezvoltare ale pietei locale, dar si ale celei regionale.

La indicatorii macroeconomici se adauga cei legati de mediul microeconomic: raportul dintre costul fortei de munca si calificarea sa este unul dintre cele mai importante criterii luate in calcul de investitorii straini. Birocratia sau deschiderea autoritatilor centrale si locale sunt si ele avute in vedere in momentul deciziei privind localizarea intr-un stat sau altul, intr-o zona sau alta. Spre exemplu, exista sau a existat o concurenta serioasa intre Romania si Serbia pentru atragerea companiei Mercedes.

Conform declaratiilor oficiale, Serbia este dispusa sa ofere nemtilor pentru investitie un teren gratuit cu toate utilitatile necesare, un teren care sa aiba statutul de zona scutita de plata taxelor locale pe 10 ani si ajutoare de stat pentru investitiile mai mari de 200 de milioane euro si care creeaza peste 1.000 de locuri de munca.

De altfel, Serbia are experienta in atragerea investitorilor dupa ce a parafat afacerea Zastava cu Fiat. Evident, Serbia este avantajata in competitia cu Romania, in ceea ce priveste acordarea de facilitati, de faptul ca nu trebuie sa se supuna rigorilor Uniunii Europene.

Nu trebuie insa sa ne imbatam cu apa rece. In ceea ce priveste investitiile, inclusiv cele auto, Romania se incadreaza in tendinta generala a delocalizarii. Marile companii cauta cu febriliate state, zone, in care sa produca mai ieftin, mai eficient. Un studiu PriceWaterhouseCoopers arata fara putinta de tagada acest lucru.

Numai in perioada 2001-2008, investitori precum Fiat, Ford, General Motors, Matra, MG Rover, Jaguar, Peugeot-Citroen au inchis opt fabrici in Italia, Franta, Potugalia si Marea Britanie. In total, industria auto "a pierdut" astfel productia a 1,4 milioane de vehicule. In schimb, in aceeasi perioada, pierderile au fost compensate prin deschideri de noi uzine care in total produc 1,6 milioane de vehicule.

Deschiderile de noi uzine au fost facute de Toyota (Franta), Daimler-Chrysler (Germania), Volkswagen (Germania), Porsche (Germania), Toyota/PSA (Cehia), PSA (Slovacia), Kia (Slovacia), Hyundai (Cehia).

Tendinta continua. Peugeot Citroen si Mitshubishi au anuntat ca vor crea o societate comuna in Rusia care va produce pentru ambele companii. Sandero, modelul fabricat de Renault, se va produce si in Rusia.

Mai mult decat atat, tendinta se accentueaza: alianta Renault-Nissan a anuntat ca va produce in India, in parteneriat cu un investitor local, un automobil de 2.500 dolari. Industria auto cauta un bun raport pret-calitate in ceea ce priveste forta de munca, dar si deschiderea de noi piete.

Din aceste puncte de vedere, Romania pare a fi pe val. Investitia Renault de la Dacia, cumpararea uzinelor de la Craiova de catre Ford, investitiile mai mici, producatoare de lohn auto au atras atentia marilor companii.

Venirea Mercedes in Romania ar fi inca o veste buna pentru economia romaneasca. O alta veste buna este cea care vine dinspre compania Renault, firma care a decis sa investesca in Romania, la Titu (judetul Dambovita), intr-un centru de proiectare. Este semnalul ca Romania ar putea sa treaca la nivelul urmator si anume la cel de proiectare. Un domeniu de varf al productiei auto, care aduce mai multa valoare adaugata, surclasat poate doar de cercetarea in domeniu.

Nu trebuie insa sa uitam cazul Nokia. Romania a jubilat, Germania s-a maniat. Un succes de moment sau mai multe nu trebuie sa ne faca sa omitem esenta fenomenului. Companiile sunt tot mai putin legate de un stat sau de o regiune.

In cautarea eficientei, sentimentele dispar. Daca astazi ne bucuram ca vin investitorii, trebuie sa fim pregatiti si pentru momentul in care vor dori sa plece. Facilitatile sau amenintarile politicienilor nu vor schimba decizia unei companii. Cifrele si calculele seci legate de competitivitate vor cantari tot mai mult, de acum incolo, in luarea unei decizii de catre un investitor.

Un comentariu de Constantin Rudnitchi
Sursa: Bloombiz


Mai nou si Audi este interesat de Romania...

Alături de Mercedes şi de Mitsubishi, şi Audi vrea să producă autovehicule în România, fiecare dintre ele analizând în prezent mai multe locaţii din ţară, a declarat luni agenţiei MEDIAFAX Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM, Comerţ şi Turism. [detali...]
« Ultima modificare: Mai 20, 2008, 03:11:12 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #3 : Iunie 18, 2008, 11:55:54 »

S-a decis: Mercedes va construi noua uzină în Ungaria

Noua fabrică Mercedes-Benz va fi amplasată în apropierea oraşului Kecskemet, din centrul Ungariei, unde compania va investi 800 de milioane de euro pentru a putea construi noile generaţii din Clasa A şi B de la Mercedes-Benz. [detalii...]  Angry

huuuuuuuuuuuuuuuuu.........  Cry
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Diverse  |  Subiect: Mercedes-Benz vrea o uzina in Romania
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro