Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Diverse  |  Subiect: Studentii ieseni revolutioneaza industria auto 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Studentii ieseni revolutioneaza industria auto  (Citit de 3038 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Iunie 25, 2007, 11:41:23 »

Trei absolventi ai Facultatii de Mecanica au inventat un autovehicul hibrid cu propulsie electrica si pe benzina.
 
O masina cu propulsie hibrida si cu tractiune integrala, conceputa si construita integral la Iasi, i-ar putea interesa pe specialistii in motoare ecologice din industria auto. Inventia apartine unui grup de trei absolventi ai Facultatii de Mecanica, sectia Autovehicule Rutiere, a Universitatii Tehnice „Gheorghe Asachi”.

Tinerii si-au prezentat proiectul, in urma cu cateva zile, la proba practica a examenului de licenta. „Motorul propus de studentii mei, cu propulsie hibrida, electrica si pe benzina, reprezinta prima realizare inginereasca de acest tip din Romania”, a spus profesorul Radu Gaiginschi, coordonatorul lucrarii de licenta.

Banii de buzunar, investiti in proiect

Cei trei studenti au inceput sa lucreze la prototip din luna februarie, muncind zi de zi pentru a-l putea finaliza in timp util. Investitia totala s-a ridicat la 7.000 de lei, jumatate din suma fiind suportata din propriile buzunare de catre viitorii ingineri auto.

„Am fi vrut sa-i aducem si alte imbunatatiri, dar n-am mai avut nici timp, plus ca a trebuit sa alegem materialele cele mai ieftine, din cauza lipsei banilor”, a declarat Alin Garbaci, coordonatorul proiectului.

Acesta considera ca solutia cu adevarat inovatoare este o adaptare facuta la cutia de viteze, care permite conectarea sistemului dublu de propulsie la toate regimurile posibile de tractiune, simpla sau integrala.

Masina buna de mers la piata

„Au mai gasit si altii rezolvari pentru aceasta problema, dar mult mai complicate. Noi am facut totul mecanic, simplu, iar solutia noastra ar putea fi preluata si dezvoltata in continuare”, a mai spus Garbaci.

Din punctul de vedere al profesorului celor trei tineri, interesant este faptul ca motorul electric functioneaza si ca generator, încarcând bateriile în momentul în care masina este propulsata pe benzina. Tot ca o noutate pentru un autovehicul hibrid este si faptul ca puterea este transmisa la toate cele patru roti.

„Prototipul a fost construit pe platforma unui ARO 10, are motor de Dacia 1310, zece baterii care genereaza 5 kilowati. Ajunge la o viteza maxima de 50-60 de kilometri pe ora, fiind excelent pentru deplasarea in oras. Sistemele de propulsie pot functiona in acelasi timp. Daca se trece exclusiv pe benzina, masina poate ajunge si la 140 de kilometri pe ora”, a precizat Gaiginschi.

Industria auto, dezinteresata

Prototipul inventat de cei trei studenti va ramane la facultate, urmand sa fie imbunatatit. De dezvoltarea proiectului se va ocupa Alin Garbaci care intentioneaza sa-si continue studiile cu un master in domeniu. Atat proaspatul absolvent, cat si profesorul coordonator sunt sceptici insa ca proiectul va intra in atentia industriei romanesti de profil.

Desi Facultatea de Mecanica din Iasi ocupa locul doi pe tara, dupa cea de la Bucuresti, intr-un clasament al studiilor stiintifice si al proiectelor practice, niciunul dintre acestea nu s-a concretizat intr-o colaborare cu un producator auto. Potrivit dascalilor ieseni, de vina este neincrederea in cercetarea realizata in centrele universitare din provincie.

INOVATIE

Alte proiecte originale ale studentilor ieseni

Si alti absolventi ai promotiei 2007 de la Facultatea de Mecanica din Iasi au prezentat prototipuri de autovehicule la proba practica a lucrarii de licenta. Printre acestea, se afla o masina cu suspensie multi-link care permite inclinarea puntilor intr-un unghi maxim de 45 de grade.

 Este o alta premiera care nu este inca folosita in productia de serie. Un alt student a prezentat un kart caruia i-a amplasat diferit comenzile si i-a imbunatatit pozitia scaunului, ceea ce, conform profesorului Radu Gaiginschi, ar aduce un plus de siguranta si ar putea creste viteza maxima de deplasare. Acest proiect a fost deja brevetat.

Al treilea prototip inedit a fost un ATV, realizat in intregime de un student, cu un motor de motocicleta, racit cu aer. Si anul trecut, trei studenti au prezentat la lucrarea de licenta un automobil original, prevazut cu amortizoare pe barele de protectie din fata si din spate. Inovatia ar putea fi aplicata in traficul aglomerat, minimizand daunele provocate in urma accidentelor usoare.

EVZ

Un alt proiect al studenţilor ieşeni, prezentat anul trecut.
Acest autovehicul este un concept realizat de trei studenţi de la Facultatea de Mecanică din Iaşi pentru lucrarea de diplomă.

continuare...
Fisiere atasate: Studentii ieseni revolutioneaza industria auto - hibrid_iesean.jpg (50.89 KB, 450x450 - văzut 290 ori.)
« Ultima modificare: Octombrie 29, 2007, 03:23:22 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Diverse  |  Subiect: Studentii ieseni revolutioneaza industria auto
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro