Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Evenimente  |  Subiect: Team Dakar România - cu un pas mai aproape de startul în DAKAR 2008 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Team Dakar România - cu un pas mai aproape de startul în DAKAR 2008  (Citit de 2287 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Iunie 07, 2007, 09:30:02 »

Prima echipă românească ce va participa la Dakar 2008 s-a înscris oficial în competiţie.

Team Dakar România a mai facut un pas spre cea de-a 30-a ediţie a celei mai dure competiţii de 4x4 din lume - Raliul DAKAR. Dosarul complet pentru înscriere a fost depus cu câteva zile în urmă, odată cu achitarea primei rate din taxa de înscriere pentru întreaga echipă românească.

‘’De aici şi până la a ne vedea la start mai e cale lungă’’, spune Gabi Nicolae, team managerul echipei. ‘’Aveam mari emoţii înainte de înscriere şi bineînţeles că trăiam cu senzaţia că totul va fi mai uşor după ce vom plăti înscrierea . Acum însă, emoţiile sunt parca mai mari. Şi asta pentru că înscrierea sau plata taxelor aferente acesteia nu îţi garantează şi faptul că vei fi acceptat la start. Selecţia concurenţilor este un proces îndelungat, complex şi foarte bine pus la punct de către organizatori; asta ca sa nu zic dur! Sperăm să nu existe nici un fel de problemă şi să trecem de toate standardele impuse de către A.S.O.’’ (n.r. Amaury Sport Organisation -  A.S.O.), organizatorii Dakar-ului.)

Selecţie foarte dură a participanţilor

Marea provocare a DAKAR-ului începe cu adevărat în momentul în care te înscrii. Chiar dacă decizia de a participa a fost luată şi este definitivă, chiar dacă principalele componente ale întregului proiect sunt puse la punct, acum este momentul de a vedea dacă participanţii respectă toate standardele impuse de către organizatori. Criteriile sunt foarte stricte, iar verificările prin care trebuie să treci reprezintă un adevărat test pentru cei care depun formularele de înscriere. Atât din punct de vedere tehnic şi logistic, dar şi din punct de vedere al experienţei sportive şi al pregătirii specifice, concurenţii care aspiră la startul în DAKAR sunt verificaţi de către o întreagă echipă de specialişti.

Perioada de înscriere începe în 15 mai şi durează până pe 22 iunie.

‘’Am decis să schimbăm procedurile pentru înscriere anul acesta, în dorinta de a evita crearea unui stres suplimentar pentru concurenţi, datorat perioadei foarte scurte pentru înscrieri. Prelungind această etapă, avem şi noi ocazia de a face o selectie mult mai bine documentată asupra celor care se înscriu. Este o cerere incredibil de mare din partea echipelor din toată lumea. Numărul dosarelor depuse pentru înscriere este atat de mare, încat suntem forţaţi ca în fiecare an să impunem criterii tot mai multe pentru aplicanţi şi să facem o selecţie foarte, foarte atentă. De aceea am extins anul acesta data limită a înscrierii pentru 22 iunie. Acest nou termen ne permite să construim un program balansat pentru startul de la Lisabona de pe 5 ianuarie 2008.’’ spune Etienne Lavigne, Dakar Director.

Rezultatele primei preselecţii vor fi făcute publice în prima săptămână a lunii iulie, pe site-ul oficial al competiţiei.

Numele ţării noastre în Raliul DAKAR

Pe lângă acest pas important, Team Dakar România a finalizat şi procesul de contractare a camioanelor de asistenţă. Acestea sunt un camion de categoria T4 (camion de concurs) şi unul de categoria T5 (camion de asistenţă), ultimul fiind cu tracţiune 8x8. Acesta va fi adus în România pentru startul oficial al echipei Team Dakar România, start ce va avea loc în cadrul evenimentului ce va fi organizat în data de 19 decembrie, în Piata Victoriei, Bucuresti. Pentru prima oară în Raliul Dakar, numele ţării noastre va fi inscripţionat pe un astfel de camion, pe tot parcursul competiţiei.

Fisiere atasate: Team Dakar România - cu un pas mai aproape de startul în DAKAR 2008 - team_dakar_romania_1.jpg (95.34 KB, 800x533 - văzut 281 ori.) Team Dakar România - cu un pas mai aproape de startul în DAKAR 2008 - team_dakar_romania_2.jpg (120.62 KB, 800x533 - văzut 293 ori.)
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #1 : Iunie 20, 2007, 08:09:15 »

Cele doua echipaje ale Team Dakar Romania s-au situat pe primele doua trepte ale podiumului intr-o cursa in care mai putin de o treime din masinile participante au ajuns la final.

Dracula Rally Raid - cea de-a doua etapa a Campionatului National de Raliuri Tot-Teren - s-a incheiat in weekend la Brasov cu cele doua echipaje ale Team DAKAR Romania pe primele doua trepte ale podiumului. Dupa o cursa in care cele trei probe speciale au insumat aproape 500 de km, mai putin de o treime dintre masinile participante au ajuns la final.

Dracula Rally Raid s-a desfasurat in perioada 15 - 17 iunie la Rasnov - Brasov, avand participanti pentru clasele auto, moto si ATV. Cursa a inregistrat o premiera in Campionatul Romaniei – o proba speciala de 300 de km.

Aflata la cea de-a doua participare in Campionatul National cu masina Mitsubishi L200 cu care va participa la DAKAR 2008, echipajul Team Dakar Romania 1 a parcurs o etapa deloc usoara.

''Noi ca echipa urmarim sa ne antrenam foarte bine si sa ajungem la o relatie cat mai eficienta intre noi"

“ Am avut dificultati tehnice, in sensul ca s-a spart rezervorul de combustibil si s-au rupt arcurile spate spre sfarsitul celei de a doua zile de concurs, ceea ce ne-a facut sa pierdem considerabil din timpul pe care il aveam avans fata de competitori. Terenul accidentat a solicitat la maxim sistemul de suspensie, mai ales ca noi suntem acum cu masina in teste pentru pregatirea tehnica finala ceruta la Dakar. Oricum, nu acest sistem de suspensie era prevazut pentru Dakar, asa ca nu consideram ca avem o problema.’’ explica Gigi Gavrila, Directorul Tehnic al echipei. ‘’ Am avut ceva de lucru pentru a inlocui arcurile, ceea ce ne-a bucurat, sincer, pentru ca de fapt, noi, ca echipa , asta urmarim: sa ne antrenam foarte bine  si sa reusim ca de la o etapa la alta sa ajungem la setarea optima a masinii, dar si la o relatie cat mai eficienta intre noi, membri echipei, atunci cand intervine un astfel de incident, inerent dealtfel.’’ incheie Gavrila.

‘’A fost o ocazie foarte buna sa vedem cum ne comportam intr-o astfel de proba, cu o lungime de 300 de kilometri, pe care am parcurs-o in mai bine de 7 ore. Am avut ghinion, cu arcurile, ce-i drept, dar eu cred ca ne-am descurcat foarte bine. A doua zi aveam de recuperat  12 minute fata de echipajul care a iesit pe primul loc in ziua de vineri. Ca atare, am accelerat si am reusit sa punem intre noi si urmatorii mai bine de o ora, desi ultimii 40 de kilometri de proba speciala i-am parcurs practic fara suspensie spate si cu puntea legata cu sufe. Asta ne-a dat inca o data incredere in noi, in sensul ca suntem capabili sa terminam o etapa, surmontand probleme tehnice ce pot apare pe parcursul unui concurs de anduranta. E foarte important sa reusim sa refacem masina, sa ne adunam fortele de la o zi la alta si sa incercam in acest fel sa simulam cat mai mult din ce se poate intampla intr-un concurs dificil, extrem, asa cum este Raliul Dakar.’’  spune Gabi Nicolae, team manager-ul echipei.

Team Dakar Romania - locul 1 pe echipe

“Am obtinut locul 2 in clasamentul general si locul 1 pe echipe, un rezultat rezonabil de bun, tinand cont de dificultatile intampinate pe parcursul competitiei:  greseli pe road-book, o pana de cauciuc sau ruperea arcurilor spate. Cel mai important lucru nu este insa rezultatul, ci faptul ca am reusit sa terminam aceasta etapa foarte dificila fara sa avem nevoie de nici un sprijin – exceptand, evident, echipa noastra de asistenta, pe care de altfel doresc sa ii felicit pentru maniera mai mult decat profesionista in care au pregatit masina pentru ultima zi de concurs.” – mentioneaza Dorel Stanciu, copilot.

Celalalt echipaj al Team Dakar Romania, Claudiu Muresan si Calin Bagaran s-a clasat pe locul 1, cu un avans de 5 minute si 10 secunde fata de Gabi Nicolae si Dorel Stanciu si un timp total de 12 ore 20 de secunde. Pe locul trei s-a clasat echipajul Carlo Marchegiani/Alex Roiban, cu timpul total de 13 ore si 52 de secunde. Echipajul castigator face parte din Team DAKAR Romania. Chiar daca nu vor participa la urmatoarea editie a raliului Dakar, ei sunt de un real folos in a crea conditii de concurenta reala pentru Gabi Nicolae si Dorel Stanciu, romanii ce vor reprezenta Romania la raliul Dakar 2008, clasa auto.

Clasament Campionatul National de Rally Raid, dupa 2 etape:

Gabi Nicolae/Dorel Stanciu – Team Dakar Romania - 54 puncte
Claudiu Muresan/Calin Bagaran – Team Dakar Romania - 48 puncte
Carlo Marchegiani/Alex Roiban – 42 puncte
 
Urmatoarea etapa a Campionatului National va avea loc in perioada 29 iunie- 1 iulie, la Baia Mare.
Fisiere atasate: Team Dakar Romania trece cu succes primul test in pregatirea pentru DAKAR 2008 - Team-Dakar-Romania1.jpg (135.08 KB, 800x533 - văzut 319 ori.) Team Dakar Romania trece cu succes primul test in pregatirea pentru DAKAR 2008 - Team-Dakar-Romania-2.jpg (136.01 KB, 800x534 - văzut 250 ori.) Team Dakar Romania trece cu succes primul test in pregatirea pentru DAKAR 2008 - Team-Dakar-Romania-3.jpg (100.51 KB, 800x533 - văzut 285 ori.)
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #2 : Iulie 04, 2007, 01:24:17 »

Gabriel Nicolae si Tudor Stanciu - pe prima treapta a podiumului intr-o cursa in care s-au intrecut 36 de participanti din Ungaria, Cehia, Italia si Romania

Baja Eurocarpatica 2007 - cea de-a treia etapa a Campionatului National de Raliuri Tot-Teren - s-a incheiat in weekend-ul 29.06 – 01.07,  la Baia Mare. Echipajul romanesc de la Team DAKAR Romania compus din Gabriel Nicolae – pilot, Tudor Stanciu – navigator, a ocupat prima treapta a podiumului CNRTT. In cursa din Maramures s-au intrecut 36 de participanti, din Ungaria, Cehia, Italia si Romania, pentru clasele auto, moto si ATV.

Baja Eurocarpatica 2007 s-a desfasurat in perimetrul Baia Mare - Izvoare – Sapanta – Huta Certeze – Rotunda – Plesca, pe parcursul a 800 de kilometri, din care probele speciale au insumat aproximativ 400. Competitia a punctat pentru cea de-a treia etapa a Campionatului National de Raliuri Tot-Teren si pentru cea de-a cincea etapa din campionatul similar al Ungariei. Raidul de la Baia Mare, asemanator ca teren cu Raliul Turciei a avut un grad ridicat de dificultate, generata nu atat de lungimea traseului, cat de faptul ca acesta s-a desfasurat pe un macadam extrem de dificil pentru anvelope si sistemele de suspensie ale masinilor de concurs.

Echipajul Team Dakar Romania 1, pe Mitsubishi L200 - masina cu care va participa la DAKAR 2008, a mai parcurs inca o etapa dificila in cea de-a treia confruntare din CNRTT.

"Intentia noastra de a suda o echipa se materializeaza."

“ Cu toate ca fusesem avertizati, am strabatut o etapa mult mai dificila decat ne-am fi asteptat. Scopul nostru a fost sa aflam cam pe unde suntem, ca si nivel competitional fata de colegii din Ungaria. Fiind o etapa care a punctat pentru ambele campionate, s-a bucurat de o participare numeroasa, peste 35 de masini, majoritatea foarte bine pregatite, foarte performante, cu echipe de asistenta profesioniste, cu standuri de service, camioane preparate si tot ce trebuie, avand deja participari la Dakar de cativa ani buni. Spre surprinderea noastra, placuta, nu am fost foarte departe de echipajele unguresti din fruntea clasamentului general, in care, daca nu s-ar fi facut separat pe campionate nationale ne-am fi aflat undeva pe pozitia a opta. Din 35 de masini, consider eu ca nu e tocmai rau, tinand cont de faptul ca masina noastra nu e nici pe departe pregatita, nu este finalizata in ce priveste pregatirea ei, ca sa ne putem compara din punct de vedere tehnic, ceea ce demonstreaza ca intentia noastra de a suda o echipa se materializeaza. Cea mai lunga etapa, cea care de fapt ne intereseaza, a fost castigata de Kiss Sandor, cu un avans de 12 minute. Vorbim de un avans de 12’ la un parcurs de 2 ore. Ceea ce vreau sa mentionez, pentru ca e un lucru interesant de stiut, masina lui Kiss Sandor a costat 830 000 de euro! De unde rezulta, nu atat faptul ca am mers noi foarte bine, pe de-o parte, ci ca rally-raidul din Ungaria este cu multe clase peste cel din Romania si ca, pe de alta parte, avem potential, nu atat noi, ca pilot si copilot, cat noi ca si echipa ” – Gabi Nicolae – Pilot, Team manager Team Dakar Romania.   

"A fost o etapa deosebit de dura"

“A fost o etapa deosebit de dura, comparativ cu precedentele, care au fost mai mult de ses, la Trofeul Capitalei si combinata la Brasov. La Baia Mare traseul a fost numai pe piatra. Spre norocul nostru, am reusit echiparea cu anvelope potrivite acestui gen de traseu, pe care le-am primit joi seara, inainte de inscriere, fapt care ne-a ajutat sa terminam traseul fara pene de cauciuc. Din pacate, se pare ca nu reusim sa scapam de problemele tehnice. Ca si la Dracula Rally Raid, am avut probleme cu suspensia spate, ultimii 30 de kilometri de proba speciala parcurgandu-i cu arcul stanga spate rupt. Promitem ca pentru etapa viitoare, avand in vedere ca ne-au sosit amortizoarele care trebuiau sa vina de mai multa vreme, vom avea timp sa preparam masina in varianta finala de Dakar, in ceea ce priveste suspensia spate.” – Gigi Gavrila – Director tehnic Team Dakar Romania.   

Celalalt echipaj al Team Dakar Romania, format din Claudiu Muresan si Calin Bagaran, s-a vazut nevoit sa abandoneze in ziua a 2-a, dupa multiple probleme tehnice generate de o iesire in décor, datorata unei erori de pilotaj.

Clasament Baja Eurocarpatica – Baia Mare:

1. Gabi Nicolae/Dorel Stanciu – Team Dakar Romania
2. Carlo Marchegiani/Alex Roiban – Toyota Land Cruiser 70
3. Ovidiu Domide/Sorin Nistor – Nissan Patrol

Urmatoarea etapa a Campionatului National, Transcarpatic Rally Raid, va avea loc in perioada 19 – 26 august intre Oradea si Mangalia.
Fisiere atasate: Team Dakar Romania invinge in Baja Eurocarpatica - Baia Mare 2007 - Team-Dakar-Romania-1.jpg (115.69 KB, 800x531 - văzut 265 ori.) Team Dakar Romania invinge in Baja Eurocarpatica - Baia Mare 2007 - Team-Dakar-Romania-2.jpg (109.53 KB, 800x532 - văzut 212 ori.) Team Dakar Romania invinge in Baja Eurocarpatica - Baia Mare 2007 - Team-Dakar-Romania-3.jpg (105.02 KB, 800x531 - văzut 213 ori.) Team Dakar Romania invinge in Baja Eurocarpatica - Baia Mare 2007 - Team-Dakar-Romania-4.jpg (116.8 KB, 800x533 - văzut 235 ori.) Team Dakar Romania invinge in Baja Eurocarpatica - Baia Mare 2007 - Team-Dakar-Romania-5.jpg (151.31 KB, 800x532 - văzut 226 ori.) Team Dakar Romania invinge in Baja Eurocarpatica - Baia Mare 2007 - Team-Dakar-Romania-6.jpg (145.17 KB, 800x531 - văzut 219 ori.)
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Evenimente  |  Subiect: Team Dakar România - cu un pas mai aproape de startul în DAKAR 2008
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro