Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Legislatie si Asigurari  |  Subiect: Masinile non-euro vor fi scoase din circulatie din 2011 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Masinile non-euro vor fi scoase din circulatie din 2011  (Citit de 12951 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Aprilie 23, 2008, 08:13:35 »

Va reuşi UE să tragă pe dreapta 54% din automobilele din România?

Posibila retragere din circulaţie a automobilelor non-euro din 2011, pe baza directivei aflată în dezbaterea Comisiei Europene şi care ar urma să fie aprobată în curând, stârneşte controverse în piaţa auto românească.

Specialiştii estimează că România va beneficia, cu siguranţă, de o derogare de 2-3 ani, timp în care proprietarii să îşi poată schimba "rablele" pe maşini ce respecta normele minime de poluare.

România nu poate să renunţe nici în 10 ani la atât de multe maşini câte ar intra sub incidenţa măsurii de interzicere a circulaţiei, spun specialiştii din piaţă. Este vorba de 54% din parcul auto din România, adică 2,3 milioane de automobile, conform datelor Registrului Auto Român.

Dacă va fi adoptată o asemenea decizie de către Comisia Europeană, România, alături de Bulgaria, Polonia şi alte ţări din Est, vor beneficia de o derogare, termen în care să îşi rezolve problemele cu rablele, crede Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia, preşedinte Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi vicepreşedinte al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

"Este vorba de milioane de masini, care este imposibil să fie eliminate aşa uşor din circulaţie. Sunt masini produse până în 1996 care circulă, de la Dacii la Opel-uri. Ca să le casezi, de pildă, ţi-ar trebui câţiva ani. Nu cred că UE vrea să transformăm străzile din Estul Europei în cimitir de maşini", spune Stroe. "Soluţia va fi acordarea unui termen mai lung, în care proprietarii să poată să le schimbe pe maşini euro", a mai spus vicepreşedintele Dacia. „Va fi cu siguranţă o decizie politică la mijloc, dar cred că se va merge pe un compromis în care programul Rabla şi derogarea de 2-3 ani de la implementarea măsurii ar urma să fie punctele semnificative”.
       
Guvernul spune însă că, dacă Bruxelles-ul va hotărî interzicerea maşinilor non-euro, o asemenea decizie va avea caracter obligatoriu pentru toate statele membre, iar România va trebui să o respecte, indiferent de consecinţe. Premierul Tăriceanu a precizat că o derogare de la o asemenea măsura ar însemna un act de discriminare pentru proprietarii maşinilor din ţările unde măsura va fi aplicata, fapt ce nu va fi acceptat niciodată de UE.

"Este foarte probabil ca, la nivelul Uniunii Europene - şi este o atenţionare pe care o fac tuturor deţinătorilor de maşini poluante non-Euro -, de la 1 ianuarie 2011 să fie adoptată o directivă pentru scoaterea acestor masini din circulaţie. Fără excepţii", a declarat recent premierul Tăriceanu, în cadrul unei audieri privind taxa auto.

Conform Registrului Auto Roman, în România există peste 2,3 milioane de maşini non-Euro înregistrate în baza de date a RAR. Majoritatea au fost produse până la 31 decembrie 1995. Este vorba, printre altele, de Dacia 1300, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 5, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett.

APIA a ceut ca programul Rabla să fie extins la 200.000 de maşini

O eventuală decizie a Uniunii Europene în privinţa interzicerii circulaţiei maşinilor non-euro din 2011 va avantaja producătorii şi importatorii de automobile care speră că în următorii 3 ani, statul să impulsioneze programul Rabla, în aşa fel încât românii să poată beneficia de prima de casare.

"Decizia guvernului de a extinde programul Rabla la 40.000 de maşini în acest an este bună, dar cred că în condiţiile date, ar trebui gândit un plan serios, de mare amploare, de înnoire a parcului auto", spune Constantin Stroe, vicepreşedinte APIA.

"Cu 150.000-200.000 de masini incluse în program pe an, până în 2011-2014 am putea recupera decalajul faţă de ţările occidentale, iar oamenii ar beneficia de acea primă de 4.000 de lei (a rămas tot 3.000 de lei pentru 2008, n.r.) care ar fi avansul pentru o maşină nouă", a mai spus Stroe.

Sursa: dailybusiness
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Catallin
Vizitator
« Răspunde #1 : Iunie 08, 2010, 05:23:26 »

sunteti niste excroci ordinari impreuna cu iudeomasoneria regimului totalitar al uniuni europene sper sa va stea in git si sa nu mai aveti parte de zile
Memorat
florinbv
Vizitator
« Răspunde #2 : Septembrie 27, 2010, 08:53:27 »

Ce e fratele meu rau in a schimba puturosenia fumegatoare si consumatoare de benzina, intr-una noua, aproape non poluanta si cu consum bun? masonerie sau nu, ideea in baza e buna, dar raportat la salariul minim al tarii noastre este egal cu zero avansul (voucher-ul) care til da statul pentru achizitionarea unei noi masini....pacat.
Memorat
stefan
Vizitator
« Răspunde #3 : Octombrie 02, 2010, 08:49:19 »

buna, am o masina non-euro Sad. masina mea e un BMW pisicuta, benzina cu catalizator!!! dar nu cred ca masina mea egal ca o dacia... idea ca masinile non-euro vor fi scoase din circulatie, e buna, dar metoda NU!!!
Memorat
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Legislatie si Asigurari  |  Subiect: Masinile non-euro vor fi scoase din circulatie din 2011
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro