Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Legislatie si Asigurari  |  Subiect: Taxa de prima inmatriculare 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] 2 Imprimă
Autor Subiect: Taxa de prima inmatriculare  (Citit de 56206 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Mai 22, 2007, 04:30:35 »

Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor si oficiali ai Comisiei Europene analizeaza astazi, la Bruxelles, unele aspecte privind taxa speciala pentru autovehicule.

Potrivit MEF, data acestei intalniri se afla in termenul limita stabilit de Comisia Europeana prin notificarea transmisa in data de 23 martie 2007. Potrivit notificarii, autoritatile de la Bucuresti aveau termen doua luni pentru modificarea taxei auto astfel incat aceasta sa corespunda cerintelor comunitare.

Partea romana va prezenta, in cadrul acestei intalniri, o scrisoare ce contine propuneri concrete privind reasezarea metodologiei de calcul a taxei, avand la baza principiile adoptate de Guvern prin Memorandumul din data de 25 aprilie 2007.   

Noua grila naste controverse         

Noua grila orientativa propusa de Ministerul Economiei si Finantelor pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

Guvernul a adoptat, recent, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse se refera si la extinderea de la sase ani la 15 ani a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.

Restituiri din cuantumul taxei, la revazarea masinii, in anumite conditii

Guvernul a stabilit si modalitatea prin care cei care decid sa revanda masina intr-un alt stat membru vor primi inapoi o parte din taxa platita. 'Atunci cand o masina este importata si are o vechime de cinci ani si se socoteste ca durata ei de viata e de 15 ani, atunci taxa speciala va avea in vedere o perspectiva de poluare de 10 ani. Daca dupa cinci ani proprietarul autovehiculului decide sa-l vanda intr-o alta tara membra UE, atunci acestuia i se va restitui partea din taxa aferenta perioadei in care masina nu se mai afla pe teritoriul Romaniei', a precizat, la vremea respectiva, ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.

Cat priveste procedura de contestare a taxei in eventualitatea in care un proprietar nu este multumit de nivelul acesteia, el se poate adresa Registrului Auto Roman, care va fi implicat ca autoritate tehnica autorizata.

Reprezentantii Comisiei Europene au transmis Romaniei, in martie, instiintarea privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), dupa ce, la inceputul acestui an, guvernul a fost informat in legatura cu faptul ca taxa incalca prevederile UE.

Taxa neconforma cu normele UE

Conform art 226-228 din Tratatul UE, atunci cand Comisia Europeana considera ca un stat membru a incalcat dreptul comunitar, ii trimite acestuia o scrisoare formala de notificare, cerandu-i sa furnizeze observatii in termen de doua luni. Daca tara respectiva nu inceteaza incalcarea dreptului comunitar, iar informatiile transmise nu sunt satisfacatoare pentru Comisie, aceasta emite un aviz motivat, ale carui prevederi trebuie indeplinite de statul membru in termen de doua luni. in caz contrar, Comisia Europeana aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, a carei decizie este obligatorie.

Daca statul membru nu respecta decizia CEJ, Comisia poate, dupa trimiterea unei noi notificari formale si a unui nou aviz motivat, sa aduca respectiva chestiune in fata CEJ pentru a doua oara, cerand impunerea unei sanctiuni financiare (amenzi), conform articolului 228 din Tratatul CE.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.
« Ultima modificare: Ianuarie 08, 2009, 11:41:54 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #1 : Iulie 03, 2007, 03:41:38 »

Citat
Taxa specială pentru autoturismele noi înmatriculate într-o perioadă mai mare de un an de la momentul fabricaţiei va fi calculată luând în considerare o vechime de până la un an, potrivit unei proceduri elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

continuare...
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #2 : Iulie 03, 2007, 03:48:46 »

Iata un e-mai primit la redactie astazi, trimis de o persoana nemultumita de controversata taxa de prima inmatriculare.

Citat
Stimata redactie,
 
Nistor Béla ma numesc, si asa cum multi au facut-o, m-am plins si eu la Comisia Europeana de noua taxa de inregistrare folosita in Romania de la 1 jan 2007. Nu o consider legala si nici compatibila cu normele EU. Puteti citi mai jos ceea ce le-am scris eu, iar atasat aveti raspunsul lor. In continuare, chiar si un anumit paragraf al legii contine faptul ca orice taxa ar utiliza Romania, nu trebuie sa discrimineze masinile care ruleaza in alte tari ale EU, fata de masinile inregistrate in tara  pe  piata interna second hand.
 
 Sper ca toti mai multi cetateni ai Romaniei sa nu ramina indiferenti la ceea ce se intampla in tara, si sa depuna cit mai multe plingeri atit la guvern, cit si la CE.
 
Cu stima,
Nistor Béla

Scrisoarea care am trimis-o CE:

Dear Ms. Scoppio, Mr. Kovacs,

I am Béla Nistor, citizen of Romania, and I would like to adress you a few remarks in what regards the taxation of the second hand cars bought in EU and registered in Romania.

The basic question: Why do I have to pay extra registration fee when I bring a car for my own use from any other state of the EU, when I am as well member of the EU, and I do agree (and in principle the Romanian state as well) with the Constitution of the EU, signed in Rome, 1957? One of the basic elements of this treaty is the liberalisation of the trade, which means no more trade taxes, vams, and for this specific case that I buy under the same conditions in the EU as I buy in my own country. But the facts are totally different! The import tax was eliminated, and instead of it we pay now car registration fee, which is even higher than what was before it! How is that possible? Why is the second hand imported car still discriminated from the domestic one? How could the EU legislation leave such opened windows, and why do the politicians use them?

Beside of it, there is no transparency in the system. Let us say, that I pay the registration fee for the protection of the nature. Ok, but I want to see then programs, activities that involve forest plantations, or something similar. I didn't see anything in this respect. Contrary, in Romania I have heart that a few of the ministers have povitive balance sheets, because they didn't create enough projects to sponsor.

Another fact: the prime minister of Romania, Mr Calin Popescu Tariceanu said that after agreement, the soonest date possible for implementing the new registration fee tabel is januar 2008. It is a big lie, since there are a series of other modifications in the fiscal system, which were implemented 1 week after their publication. There are evidences for it! A few months ago the financial minister of Romania, Mr Vojganian said that after agreement with the EU, the new and "EU conform" registration fee can be implemented within 2 months after publication. Now he has changed his mind: at least 6 months.

What I would like to know, is why are they allowed to compromite our hard worked incomes, why are they permitted to act this way? It is a policy that is totally against the wealth of the ordinary people, and against EU as well!

Here is a short case study, just to show you some of the effects of this registration fee:

My father, and like him many others, can not change his old car Dacia (20 years), which has a pollution coefficient 10 times bigger than a Euro 2, 1400 cc engine. So he continues to drive with it due to the very high registration fee (2600 euro for a euro 2 engine, 1400cc, 8 years old car). If there wouldn't be the registration fee, he would change his car, this way poluting 10 times lower, and also the EU citisen from which he bought the car will buy a newer, less poluting car. This way the EU aggregate polution would decrease compaerd to the previous situation, since the old Dacia is not any more on the roads, and also my father would drive a newer, safetier car.

I agree, the new car sales in Romania increased by X% this year. Yes, but this doesn't mean that peoples like my father bought a new car! No. Only the people who thought on buying a 2-3 years old car, but still in a good condition.

It is so simple to see the negative effects this registration fee has! I agree it has some positive effects as well, but when compared to how harmful it is, the positive effects become infim.

Please take them into consideration and don't be satisfied with half sollutions proposed by any other state which uses this registration fee. It is just an other way of taking out money from the ordinary people like my father, and believe me, it doesn't create a competitive new or second hand car market at all!

 

Sincerily yours,

Béla Nistor

EU citizen

iata si raspunsul la e-mailul trimis catre Comisia Europeana:

Citat
From: Maria.Temino@ec.europa.eu [mailto:Maria.Temino@ec.europa.eu]
Sent: Tuesday, July 03, 2007 9:19 AM
To: Nistor, Bela (BRP/SIS)
Subject: Car registration fee in Romania.


Dear Mr. Nistor,

Attached you will find the reply to your e-mail sent to Commissioner Kovács on the above-mentioned subject.

Best regards,

María Temiño
Assistant to Ms Scoppio
Cabinet of Mr L Kovács
Taxation and Customs Union
European Commission

Fisiere atasate: Taxa de prima inmatriculare - raspuns_comunitatea_europeana.jpg (165.9 KB, 800x1132 - văzut 1850 ori.)
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #3 : Decembrie 10, 2007, 12:15:09 »

Încep procedurile pentru modificarea taxei de primă înmatriculare

Autorităţile încep, în această săptămână, procedurile pentru modificarea taxei de primă înmatriculare. O echipă de experţi de la Bruxelles este aşteptată astăzi la Bucureşti să discute cu guvernul schimbările aduse taxei.

În niciun caz nu se va renunţa la taxă”, a declarat ministrul economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. În plus, cei care au plătit-o deja nu îşi vor primi banii înapoi” , a ţinut să adauge şi premierul Tăriceanu.

detalii...
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #4 : Decembrie 11, 2007, 08:30:25 »

Un arădean nemulţumit de taxa auto a câştigat în instanţă dreptul de a-şi recupera banii

Un arădean care a dat în judecată Administraţia Finanţelor Publice Arad, nemulţumit că a fost nevoit să plătească taxa auto pentru o maşină adusă din Austria, a câştigat procesul în prima instanţă, Tribunalul Arad, unde judecătorii i-au dat dreptul să-şi recupereze de la stat suma plătită.

Sentinţa a fost pronunţată în urmă cu o lună, dar arădeanul Ilie Iluna a primit motivarea judecătorilor la sfârşitul săptămânii trecute, aflând astfel că are o sentinţă favorabilă.

"În luna iulie, clientul meu a dat în judecată Finanţele, nemulţumit că i se percepe o taxă aflată în contradicţie cu legislaţia europeană. Instanţa a constatat că articolele din Codul Fiscal Român care prevăd această taxă nu sunt în concordaţă cu dreptul comunitar. Clientul meu îşi va putea recupera suma de 6.287 de lei, cu dobânda legală aferentă, dar şi cheltuielile de judecată. Asta pentru că o normă juridică naţională trebuie să se subordoneze normelor juridice europene", a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, Cosmin Costaş, avocatul care a susţinut interesele arădeanului.

Avocatul consideră că această sentinţă este o dovadă că taxa de primă înmatriculare a autovehiculelor este una ilegală şi spune că toţi românii vor putea cere banii înapoi de la stat. Purtătorul de cuvânt al Administraţiei Finanţelor Publice Arad, Călin Arusti, a declarat, la rândul său, că juriştii instituţiei vor ataca prin recurs această sentinţă a Tribunalului Arad, fiind în termenul legal de 15 zile de la comunicarea sentinţei.
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #5 : Decembrie 18, 2007, 08:26:15 »

“Taxa pentru poluarea de la autoturisme” este o taxă de mediu şi nu va fi desfiinţată, ci modificată în funcţie de vechimea maşinii, desfiinţarea ei ar însemna ca România să arunce pe fereastră cele peste 40 de milioane de euro. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Turburas Ionut
Vizitator
« Răspunde #6 : Decembrie 20, 2007, 05:06:06 »

Ce pot spune este ca ... nu este posibil sa coste mai mult taxa de inmatriculare a unei masini din 1992 ca masina ... Nu cred ca dl Tariceanu tine asa mult la mediul inconjurator tinant cont ca un camion  'raba'  te asfixiaza la semafor si ca polueaza cat 15 autoturisme , eu cred ca protejeaza masina Logan  care dupa parerea mea nici nu se compara cu o masina nemteasca din 92'  de ce sa fim obligati sa cumparam masini romanesti daca nu ne place Statul roman ar trebui sa invete sa faca bani in alt mod nu numai  din taxeee... de aceia emigram spre alte tari de bine ce e in romania   Help
Memorat
UN CETATEAN ROMAN
Vizitator
« Răspunde #7 : Ianuarie 08, 2008, 10:09:47 »

dar oare de ce am intrat in U.E.? k mai bine nu este...au crescut preturile la toate inclusiv la TAXE ,dar salariile mai putin; poate k nu toata lumea isi permite sa-si ia o masina noua k si banca pt a-ti aproba un credit trebuie sa ai un salariu peste 1000 ron...in ritmul asta nu vad un avantaj intrarea Romaniei in U.E. decat saracie mai mare si atat! cum este posibil sa dau 2500 euro pe un bmw 318 is din 96 cu norne de poluare e2 si sa-mi ceara taxa de inmatriculare 3600 euro? in Romania se poate! mai fac si sondaje k pleaca foarte multi romani sa muncesca in alte tari. ce ofera Romania la ora actuala? taxe;impozite;drumuri pline de gropi;coruptie;preturi mai mari decat in alte tari mai dezvoltate si salarii de 10 ori mai mici decat aceleasi tari mai dezvoltate etc...asa nu se poate trai decent! ata este cauza plecarii romanilor sa munceasca in alte tari;acolo pot circula cu o masina mai buna , sa lucreze pe un salariu mai mare;etc...mai multe avantaje decat in Romania. in Romania se potriveste zicala:legile sunt facute ca sa fie incalcate!
Memorat
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #8 : Ianuarie 10, 2008, 08:18:48 »

Noua formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare

Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte chiar şi de aproape trei ori în cazul maşinilor noi, urmând să scadă proporţional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeaşi cilindree şi încadrate în aceeaşi normă de poluare Euro.

"Noul principiu pe care-l introducem în modul de calcul al taxei este acela că vechimea converge cu deprecierea în cazul maşinilor din aceeaşi clasă Euro şi cu cilindree similară", au declarat surse guvernamentale.

Până la aprobarea de către Comisia Europeană şi intrarea în vigoare a noii formule de calcul, taxa de înmatriculare se calculează după acelaşi principiu stabilit în 2007, singura modificare pentru 2008 fiind valoarea cursului de referinţă a monedei europene.

[detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
EU
Vizitator
« Răspunde #9 : Ianuarie 23, 2008, 12:44:06 »

Am avut destul timp sa meditez la situatia asta pe care suntem obligati sa o ighitim fara drept de apel ,numai noi romani ,ca dealtfel pe afara daca sar intimpla asa ceva multe capete de la cfonducere ar fi cazut.Imi dauseama(si cred ca si Dvs.)ca toti,in proportie de99,9%audeplina dreptate ceia ce spun in cmentriile lor ,cautam toata ziua pe net poate poate sa deschis vre-o portita sau ne simtim bine cand,vedem si constatam ca nu suntem singuri,in suferinta asta (ca la urma urmei este o suferinta din moment ce ne provoaca dureri de cap)care le impartasim din cauza nedreptatilor .   Am intrat pe saitul dlui.LASZLO KOV.si am gasit ,in declaratia sa,cu privire la situatia noastra,ca se rezolva cazuri,individuale nici de cum la un nivel national,aceasta se rezolva de catre oficiiali romani(adica fiecare stat membru e liber sa-si aleaga singur legile dupa care guverneaza) deci nu se tine seama de nimic:salarii,conditii sociiale etc.etc.  atunci deducem ca trebuie sa ne hotaram singui destinele(foarte adevarat dealtfel)  Si daca nu putem,din dif. cauze,romanesti fireste ;lasitate,individualitate,dezinteres unitar,(asteptam sa vedem poate ne rezolva altii problemele)etc.etc.  Mai vedem un dezinteres national ,din partea:mas-media,sindicatelor,realzatoriilor de emisiuni,etc.etc.                Atunci ne facem auziti altfel ,macar atat putem face :DAM TELEFOANE LA ORCE EMISIUNE IN DIRECT,INDIFERENT DE TEMA DE DEZBATERE,si ca-sa nu consumam mult ,nu spunem decat doua cuvinte:TAXA AUTO BAA!!!!!!!!!!!!!  si atunci o sa deranjeze ,automat va intra in discutie la un nivel mai inalt ,si se va auzi si pe plan national si mai ales de FORUMURILE EUROPENE . si cu siguranta se va schimba ceva ,merita sa incercam .Va rog copiiati comentariul ,si trimitetil la cate alte comentarii puteti ,ca si cum ar fi al Dvs.     Sigur va avea efect,si ne vom dovedi-o noua insine ca suntem unitii totusi ,spuneti mai departe si prietenilor aceasta cand vorbiti cu ei.       Va multumesc ffff mult ptr.timpul acordat .   Semnat:  EU.
Memorat
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #10 : Ianuarie 24, 2008, 08:44:37 »

Noua formulă de calcul a taxei auto va fi promovată prin Ordonanţă de Urgenţă

Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motor de cel mult 1.400 cmc, taxa auto va creşte de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro.

Ministerul Economiei şi Finanţelor a pus miercuri în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind noua taxă de poluare pentru autovehicule (taxa de primă înmatriculare). Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motor de cel mult 1.400 cmc, taxa auto va creşte de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro, conform propunerilor transmise Comisiei Europene de către Guvern.

[detalii despre noua formula de calcul...]

O mare prostie... daca tot se numeste mai nou taxa de poluare a autovehiculelor de ce nu s-a facut modalitatea de calcul dupa emisiile de CO2? Cred ca asa era mai corect, si scapam de formula asta complicata de calcul .....  Lips Sealed
« Ultima modificare: Ianuarie 24, 2008, 08:47:32 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #11 : Ianuarie 31, 2008, 10:47:01 »

Un articol al proiectului de ordonanta de urgenta privind taxa de poluare a panicat opinia publica pentru cateva zile. O formulare nefericita si ambigua induce ideea ca taxa de poluare s-ar putea aplica nu numai masinilor nou-inmatriculate in Romania, ci si in cazul vanzarii vehiculelor deja inmatriculate.

Punctul b) al articolului 4 precizeaza ca obligatia de plata a taxei intervine atat cu ocazia primei inmatriculari, cat si “la înregistrarea modificarii unui autovehicul în evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative”.

Toti cei care au citit articolul din ordonanta s-au gandit automat ca Guvernul vrea sa aplice taxa si la revanzarea unei masini, avand in vedere ca si o vanzare-cumparare este insotita de o „inregistrare a modificarii” in evidente. Neoficial, reprezentantii DRPCIV ne-au marturisit ca nu stiu la ce a facut referire MEF si vor lamuri paragraful cu pricina impreuna cu cei de la Finante. Contactat de SFin, Ministerul Economiei si Finantelor a precizat ca „punctul b) din art. 4 al ordonantei de urgenta privind taxa pe poluare pentru autovehicule nu înseamna schimbarea proprietarului, ci recarosare sau modificarea caracteristicilor autovehiculului asa cum sunt definite de Registrul Auto Roman sau DRPCIV”. Recarosarea nu are logica sa fie luata in seama, deoarece nu presupune modificari ale elementelor din calculul taxei.

Dar un motor nou ar putea schimba acesti parametri, de exemplu prin cresterea capacitatii cilindrice. In acel moment, proprietarul ar trebui sa plateasca o noua taxa. Deocamdata, acest lucru nu este reglementat de ordonanta in limba romana, ceea ce ar putea duce la abuzuri prin interpretarea textului art. 4. Cei din Ministerul Economiei si Finantelor sustin ca vor detalia aliniatul b) in normele de aplicare. Dar nu stim daca va fi datorata doar o diferenta intre taxa veche si cea recalculata sau va fi perceputa o noua taxa integral. Oricum, plata taxei la fiecare vanzare ar fi contrazis spiritul legii, care sustine achitarea unei singure taxe pentru intreaga perioada de viata a autovehiculului.

Sursa: Saptamana Financiara
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #12 : Februarie 07, 2008, 08:55:32 »

Ca să primiţi înapoi taxa de primă înmatriculare, trebuie urmaţi obligatoriu doi paşi: plângerea la Administraţia Financiară şi apoi chemarea în judecată.

Orice cetăţean român care a plătit taxa de primă înmatriculare poate să intenteze proces pentru a-şi recupera banii. Drumul a fost deschis de decizia Secţiei Comerciale şi de Contencios Administrativ şi Fiscal din cadrul Tribunalului Arad, în urma căreia firma Măgura Impex a primit înapoi banii de pe taxă. Cu toate acestea, cel puţin câteva zeci de români au eşuat în această încercare pentru că nu au ştiut care sunt etapele de urmat.

Primul pas este trimiterea la Administraţia Financiară de pe raza locului de domiciliu a unei plângeri prealabile prin care se solicită restituirea taxei. Cererea trebuie însoţită de o copie a chitanţei care atestă plata taxei auto. În termen de 30 de zile, Administraţia Financiară este obligată, potrivit Codului Fiscal, să răspundă dacă este de acord sau nu cu cererea de restituire.

Dacă nu aţi primit niciun răspuns în termen de 30 de zile sau dacă acesta este negativ, şi de fiecare dată este, puteţi trece la pasul al doilea: chemarea în judecată a Administraţiei Financiare, la Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ şi Fiscal din cadrul tribunalului unde domiciliaţi. În cererea de chemare în judecată trebuie să cereţi anularea actelor administrative fiscale emise în momentul achitării taxei de prima înmatriculare şi obligarea Administraţiei Finanţelor Publice să vă restituie banii.

Atenţie, însă: cererile de chemare în judecată a Administraţiilor Finanţelor Publice se depun doar la Secţiile Comerciale şi de Contencios Administrativ şi Fiscal! Numeroase persoane au depus cereri la Tribunalele Comerciale, dar cererile lor au fost respinse ca fiind greşit îndreptate. Nu au avut câştig de cauză nici cei care au chemat în judecată Administraţiile Finanţelor fără a depune plângerile prealabile, sărind deci peste pasul întâi.

Cinci dosare pe rol la Cluj

La instanţele clujene există înregistrate cinci dosare de restituire a taxei auto. Printre acestea se află şi cel al Cameliei Tişe, soţia fostului prefect de Cluj şi fin al primarului Emil Boc, Alin Tişe. Camelia Tişe este notar public şi a solicitat restituirea unei taxe de 5.500 de euro care fusese plătită la înmatricularea unui Porsche Cayenne din anul 2005 ce a costat 34.000 de euro. „Maşina aparţine cabinetului notarial“, ne-a declarat Alin Tişe.

Din cele cinci dosare, doar în unul există deja un verdict: clujeanul Nicodin Giurgiu a obţinut câştig de cauză. Alte două dosare îi privesc pe Ioan Trif din Turda, care a plătit aproape 5.900 de lei, şi pe Boglarka Kerekes din Cluj-Napoca, care solicită restituirea unei sume de 1.627 de euro. Ioan Trif a precizat că a fost obligat să plătească taxa pentru a-şi putea înmatricula un autoturism VW Passat din anul 2002.

„Am cerut să anuleze taxa pentru că acum suntem în Europa şi nu mai putem să plătim astfel de taxe“, a spus Trif.

REŢETĂ

Paşii care trebuie urmaţi

1. Plângere la Administraţia Financiară de la domiciliu, prin care se cere restituirea taxei. Cererea trebuie însoţită de o copie a chitanţei care atestă plata taxei auto. Dacă n-aţi primit răspuns în termen de 30 de zile sau dacă acesta este nefavorabil, urmează pasul al doilea:

2. Chemarea în judecată a Administraţiei Financiare, la Secţia Comercială şi de Contencios Administrativ şi Fiscal din cadrul tribunalului unde domiciliaţi. În cererea de chemare în judecată trebuie să cereţi anularea actelor administrative fiscale emise în momentul achitării taxei de primă înmatriculare şi obligarea Administraţiei Finanţelor Publice să vă restituie banii.

sursa: EVZ.
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
InmatriculariBulgaria
Vizitator
« Răspunde #13 : Februarie 10, 2008, 04:24:50 »

Inmatriculam pe firma proprie autovehicule in Bulgaria.
Cod:
www.InmatriculariBulgaria.ro
inmatricularibulgaria@yahoo.com
tel 0722433194
« Ultima modificare: Decembrie 05, 2008, 03:38:43 de către Alex » Memorat
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #14 : Martie 28, 2008, 08:42:12 »

Comisia Europeană a acceptat noua formulă de calcul pentru taxa auto

CE a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto, în care emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea maşinilor Euro 4 şi Euro 3, noua variantă a taxei urmând a fi dezbătută luni, în şedinţa de Guvern. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
jules
Vizitator
« Răspunde #15 : Martie 31, 2008, 09:50:11 »

Buna ziua,nu inteleg de ce trebuie sa mai faci un test pentru emisiile de CO(pentru masinile Euro3 care nu au trecuta respectiva emisie in cartea tehnica!!??)daca oricum nu se inmatriculeaza masina fara ITP(unde se fac toate testele)iar rezultatul acesuia(ITP-ul)ajunge in baza de date RAR??!!Astept o lamurire....
Memorat
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #16 : Martie 31, 2008, 04:16:32 »

Statul dă înapoi diferenţa dintre taxa auto plătită şi valoarea stabilită azi de Guvern

Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită până în prezent, potrivit Codului Fiscal, şi noua taxă de poluare care va fi introdusă la 1 iulie 2008, calculată în funcţie de caracteristicile fiecărei maşini în parte. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #17 : Aprilie 02, 2008, 12:09:31 »

calculator COMPARATIV taxa veche (actuala, in viguare) vs. taxa noua, din iulie 2008!
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #18 : Aprilie 21, 2008, 02:58:48 »

Guvernul a aprobat ordonanţa pentru noua taxă de poluare auto

Guvernul a aprobat astăzi ordonanţa de urgenţă prin care este introdusă taxa de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, urmând să intre în vigoare de pe 1 iulie. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #19 : Iunie 24, 2008, 03:11:53 »

Senatorii au eliminat taxa auto! Banii se vor restitui integral!

Senatorii din Comisiile de buget şi administraţie publică au decis să modifice OUG 50/2008 privind instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, eliminând vechea taxa auto, dar si pe cea nouă, si restituirea integrală a sumelor încasate. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #20 : Noiembrie 20, 2008, 03:42:35 »

Taxa de poluare auto pentru maşinile noi - suspendată pentru un an
Publicat în data de: 19 Noiembrie 2008

Este oficial! Premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat că Guvernul va suspenda timp de un an, de la 1 decembrie 2008, taxa de poluare auto percepută la achiziţionarea de maşini noi, Euro 4, cu motor de până la 2.000 cmc. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #21 : Decembrie 05, 2008, 03:37:42 »

Taxa auto pentru maşinile second hand se va tripla!

Guvernul a decis, astăzi, majorarea cu până la de trei ori a taxei de poluare auto la achiziţionarea vehiculelor second-hand de import şi creşterea primei de casare pentru Programul Rabla 2009 la 1.000 Euro, au declarat surse ministeriale. [detalii...]

Taxa de poluare auto se va tripla şi pentru maşinile noi cu motoare de peste 2 litri

Taxa de poluare auto se va tripla şi pentru maşinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de cmc, deoarece ordonanţa Guvernului aprobată joi scuteşte de la plată doar posesorii de maşini cu motorizări sub această cilindree. [detalii...]
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
simo
Vizitator
« Răspunde #22 : Decembrie 06, 2008, 09:59:37 »

tara arde baba se piaptana,acum tripleaza taxa,dar incasarile care le au facut in vara pe urma imatricularilor masinilor second-hand au fost bune,de lucrul asta nu mai pomenesc,au pus tara asta in genunchi,traim in democratie?adica ei au dreptul sa faca orice,iar omul de rand sa indure mai rau ca pe timpul tovarasului,rusine sa le fie ne plangem de criza iar ei au cheltuit bani pentru campanii electorale de ordinul milioanelor de euro,acum isi bat joc de intreg poporul.
Memorat
BALCIX
Vizitator
« Răspunde #23 : Decembrie 09, 2008, 08:00:24 »

Sa iesim pe strazi, cu sau fara autorizatie de protest! Nu mai trebui sa lasam pe nimeni sa ne fure banii din buzunare ca doar este criza financiara, si trebuie sa avem grija de banii nostrii, asa cum are grija si tariceanu de interesele lui si banii lui! "NU FITI MOI, VENITI CU NOI!" BUCURESTI: 13 DEC 2008 ora: 10 in Piata Revolutiei!HAI SA LE ARATAM CA NU ESTE CUM NE CRED EI CA NE ESTE FRICA SI VOM PLECA CAPUL CUM AM FACUTO TIMP DE 19 ANI LA ORCE HOTIE A LOR HAI SA LE ARATAM CA AVEM ACELASI CURAJ CA IN 89 SA IESIM AN STRADA PENTRU NOI SI PENTRU TOTI CARE SUFERA PENTRU PENSIONARI CARE AU FOST PACALITI IAR CU MARIREA PENSIEI CA DATORITA NOUA SUNT PE POSTURILE CARE SUNT ACUM SI NE SFIDEAZA DIN VILE DE LUX IAHTURI SI MASINI DE COLECTIE.ARATATI CA MAI AVETI SANGE DE ROMANI IN VOI SI HAIDETI SA MAI FACEM O REVOLUTIE SA LE ARATAM CA NU NE ESTE FRICA DE ARMELE LOR CUM NU NE-A FOST NICI AN 89 DE CE NUMAI NOI SA SUPORTA TOATE GREUTATILE SI EI NU CU CE SUNT EI MAI PRESUS CA NOI UNDE ERAU EI IN 89 CAND PE STRAZI SE TRAGEA IN NOII ASCUNSI IN BIROURI CA HIENELE SI ASTEPTAU FINALU SA VADA IN CE BARCA SA SARA AM LUPTAT PENTRU BINELE NOSTRU SI AL ACESTEI TARI NU DOAR PENTRU AL LOR SI AL ODRASLELOR LOR.AM AJUNS MAI RAU CA PE VREMEA BOIERILOR NOI SLUGI SI EI BOIERI.CAT MAI RABDATI FRATILOR NU VA AJUNS CHIAR NU MAI VEDETI CUM SUNTEM BATJOCORITI IN PROPRIA TARA CHIAR NU LE MAI AJUNGE.HAIDETI PE 13 SA LE ARATAM CA SUNTEM LA FEL DE VITEJI CA AN 89 SI NU NE TEMEM DE GLOANTE CA NU NE-A MURIT INCA CURAJUL SI POATE LE VINE MINTEA LA CAP.ASA SA NE AJUTE DUMNEZE
Memorat
mihaela margarit
Vizitator
« Răspunde #24 : Decembrie 10, 2008, 08:32:31 »

Haideti sa mergem sambata 13 dec. in Piata Revolutiei!Mai pierdem timpul si prin tribunale mama lor de rapandule!
Memorat
alina_brn
Vizitator
« Răspunde #25 : Decembrie 11, 2008, 07:12:09 »

nu suntem atat de bogati "s-o inghitem" si pe asta!!!!! 
Memorat
catalin1975
Vizitator
« Răspunde #26 : Decembrie 12, 2008, 07:28:19 »

in piata victoriei sau piata revolutiei?in care se da adunarea?
Memorat
cosmina
Vizitator
« Răspunde #27 : Decembrie 14, 2008, 08:03:58 »

Noua formulă de calcul a taxei auto va fi promovată prin Ordonanţă de Urgenţă

Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motor de cel mult 1.400 cmc, taxa auto va creşte de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro.

Ministerul Economiei şi Finanţelor a pus miercuri în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind noua taxă de poluare pentru autovehicule (taxa de primă înmatricu
Sa iesim pe strazi, cu sau fara autorizatie de protest! Nu mai trebui sa lasam pe nimeni sa ne fure banii din buzunare ca doar este criza financiara, si trebuie sa avem grija de banii nostrii, asa cum are grija si tariceanu de interesele lui si banii lui! "NU FITI MOI, VENITI CU NOI!" BUCURESTI: 13 DEC 2008 ora: 10 in Piata Revolutiei!HAI SA LE ARATAM CA NU ESTE CUM NE CRED EI CA NE ESTE FRICA SI VOM PLECA CAPUL CUM AM FACUTO TIMP DE 19 ANI LA ORCE HOTIE A LOR HAI SA LE ARATAM CA AVEM ACELASI CURAJ CA IN 89 SA IESIM AN STRADA PENTRU NOI SI PENTRU TOTI CARE SUFERA PENTRU PENSIONARI CARE AU FOST PACALITI IAR CU MARIREA PENSIEI CA DATORITA NOUA SUNT PE POSTURILE CARE SUNT ACUM SI NE SFIDEAZA DIN VILE DE LUX IAHTURI SI MASINI DE COLECTIE.ARATATI CA MAI AVETI SANGE DE ROMANI IN VOI SI HAIDETI SA MAI FACEM O REVOLUTIE SA LE ARATAM CA NU NE ESTE FRICA DE ARMELE LOR CUM NU NE-A FOST NICI AN 89 DE CE NUMAI NOI SA SUPORTA TOATE GREUTATILE SI EI NU CU CE SUNT EI MAI PRESUS CA NOI UNDE ERAU EI IN 89 CAND PE STRAZI SE TRAGEA IN NOII ASCUNSI IN BIROURI CA HIENELE SI ASTEPTAU FINALU SA VADA IN CE BARCA SA SARA AM LUPTAT PENTRU BINELE NOSTRU SI AL ACESTEI TARI NU DOAR PENTRU AL LOR SI AL ODRASLELOR LOR.AM AJUNS MAI RAU CA PE VREMEA BOIERILOR NOI SLUGI SI EI BOIERI.CAT MAI RABDATI FRATILOR NU VA AJUNS CHIAR NU MAI VEDETI CUM SUNTEM BATJOCORITI IN PROPRIA TARA CHIAR NU LE MAI AJUNGE.HAIDETI PE 13 SA LE ARATAM CA SUNTEM LA FEL DE VITEJI CA AN 89 SI NU NE TEMEM DE GLOANTE CA NU NE-A MURIT INCA CURAJUL SI POATE LE VINE MINTEA LA CAP.ASA SA NE AJUTE DUMNEZE
:hlare). Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motor de cel mult 1.400 cmc, taxa auto va creşte de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro, conform propunerilor transmise Comisiei Europene de către Guvern.

[detalii despre noua formula de calcul...]

O mare prostie... daca tot se numeste mai nou taxa de poluare a autovehiculelor de ce nu s-a facut modalitatea de calcul dupa emisiile de CO2? Cred ca asa era mai corect, si scapam de formula asta complicata de calcul .....  Lips Sealed
Memorat
cetatean
Vizitator
« Răspunde #28 : Ianuarie 18, 2009, 04:44:00 »

Sambata 24 Ianuarie , ORA 11 , Piata Victoriei, BRASOV, TIMISOARA, SIBIU, CLUJ, CONSTANTA, IASI, CRAIOVA, BAIA MARE, BACAU, TULCEA, ARAD se anunta din nou MARE MANIFESTATIE  pasnica impotriva taxei auto , impotriva HOTILOR care ne duc cu vorba ca schimba. Nu mai toleram sa fim slugile lor si nedreptatea unui popor sarac ce nu are bani de masini noi, pusi sa plateasca taxe cand nici o tara din comunitate nu se plateste. Cei ce iau masini vechi e singura varianta ce si-o isi permite, si in situatia asta e majoritatea poporului. Intoxicatii de la Dacia ce fac greva nu isi dau seama k sunt manipulati ca niste oi, cum s-a intamplat si la revolutie de nimeni nu si-a data seama. In plus..e corect pt 3000 angajati (ce pot cauta loc de munca in alta parte ca orice roman ce ramane fara lucru..si sunt destui, ce sa zicem de mineri atuni??!!) sa sufere o tara intreaga? Chiar le lipseste mintea, logica sau bun simt, ori trag pe noi sa isi faca in continuare averi? Contextul tarii...de ce am mai intrat in comunitate? Totul sunt doar vorbe ca si campania celor alesi de noi, apoi doar minciuni, hotii si biruri? Pana cand mai suportati? Haideti sa facem ceva odata, sa se gandesca si la noi, gata cu hotia, ori sunt in stare sa faca ceva pt oamenii de rand or sa lase pe altii! Vrem o viat civilizata, nu bataie de joc TE asteptam! Scuze de mass, macar da mai departe...
Memorat
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #29 : Ianuarie 21, 2009, 09:34:14 »

Taxa auto din Romania - Locul 10 in Europa

Nivelul taxelor in Europa la achizitionarea unui vehicul cu motor de 2.000 cc, difera de la o tara la alta, in functie de noxe si TVA, avand variatii intre 15% si 240% din pretul net al automobilului, Romania fiind pe locul 10 cu o taxa de 22,5%, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Masini (ACEA).

Nivelul taxei la achizitionarea unui vehicul in Uniunea Europena
 Loc     Tara     TVA    Taxa inmatriculare       Total taxa (2.000 cc)
 1     Luxemburg     15%     0%     15%
 2     Marea Britanie     17,5%     0%     17,5%
 3     Lituania     18%     0%     18%
 4     Estonia     18%     0%     18%
 5     Germania     19%    0%     19%
 6     Cehia     19%     0%     19%
 7     Slovacia     19%     0%     19%
 8     Letonia     18%     2%     20%
 9     Bulgaria     20%     0%     20%
 10     Romania     19%     3,5%     22,5%
 11     Italia     20%     3%     23%
 12     Franta     19,6%     3,4%     23%
 13     Belgia     21%     4%     25%
 14     Suedia     25%     0%     25%
 15     Polonia     22%     3%     25%
 16     Spania     16%     9,75%     25,75%
 17     Slovenia     20%     9%     29%
 18     Austria     20%     10%     30%
 19     Cipru     15%     20%     35%
 20     Ungaria     25%     19%     44%
 21     Olanda     19%     36%     55%
 22     Irlanda     21%     36%     57%
 23     Portugalia     21%     37%     58%
 24     Grecia     19%     40%     59%
 25     Finlanda     22%     12,2%-48,8%     34,2%-70,8%
 26     Malta     18%     75%     93%
 27     Danemarca     25%     131%-215%     156%-240%
Sursa: ACEA ( Asociatia Constructorilor Europeni de Masini)

WallStreet
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Pagini: [1] 2 Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Legislatie si Asigurari  |  Subiect: Taxa de prima inmatriculare
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro