Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Noutati Auto  |  Subiect: Primul val de experti Ford vine de la cea mai mare fabrica de Fiesta 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Primul val de experti Ford vine de la cea mai mare fabrica de Fiesta  (Citit de 1359 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Septembrie 18, 2007, 07:51:57 »

Fosta fabrica Daewoo si viitoarea uzina Ford din Craiova inseamna 106 hectare de teren, 4.000 de angajati, cu un salariu mediu de 450 de euro si peste 350.000 de autovehicule construite in 25 de ani de functionare. Fabrica poate produce 100.000 de autovehicule, 240.000 de motoare si 160.000 de cutii de viteze pe an. Cifra de afaceri a fabricii va creste de la 260 milioane de euro in 2006 la peste doua miliarde in 2011 conform previziunilor autoritatilor.

Am vrut sa vedem ce anume vor cumpara americanii, asa ca am facut o vizita la Craiova. Directorul fabricii din Craiova ne-a explicat modul de lucru al coreenilor in ceea ce priveste pregatirea fortei de munca.

Exista foarte multi salariati care vorbesc limba engleza. Pe toata durata colaborarii cu firma Daewoo, am avut toata documentatia in limba engleza. La acest capitol, pentru o firma americana, in uzina este un mediu propice”, a declarat pentru Business Standard Ion Ion, directorul general al Daewoo Craiova.
Venirea americanilor va produce si efecte in piata imobiliara, iar pentru a masura aceste efecte, am discutat cu agentii imobiliari din Craiova.

Primul val de specialisti Ford va veni din Spania, la o saptamana dupa semnarea contractului de privatizare, si va consta in 20 de oameni care vor fi relocalizati impreuna cu familiile lor la Craiova, ne-a declarat Doina Seres, director al agentiei imobiliare Eurohouse, firma care are exclusivitate pentru relocarea specialistilor Ford in Romania. In Spania, in orasul Valencia, se gaseste cea mai mare uzina de Ford Fiesta din lume, model despre care analistii din piata spun ca ar urma sa fie produs in Romania.

“Practic, imediat ce se semneaza, vor veni aceste familii in Romania. Vor urma si alte valuri, dar nu stiu cati oameni vor fi”, a declarat Doina Seres, In afara de relocarea personalului, va urma si o strategie de pregatire a fortei de munca nou angajate. “Cred ca Ford va gasi oamenii de care are nevoie. Evident, va avea loc si un program amplu de formare a acelei forte de munca. In perioada Daewoo, peste 1.000 de oameni au plecat la cursuri de formare in Coreea”, a adaugat Ion Ion.

Craiova va deveni unul dintre cele mai importante centre de productie ale Ford din lume. Printre lucrurile care i-au atras pe americani la Craiova au fost forta de munca bine pregatita, care vorbeste engleza, sistemul de control al calitatii si fabrica de motoare si cutii de viteze, care produce peste 200.000 de propulsoare ce indeplinesc cele mai stricte norme de poluare in vigoare, Euro IV.

In prezent, la fabrica din Craiova lucreaza 4.000 de oameni, dar Ford doreste sa duca numarul salariatilor pana la 9.000 de oameni.

Prima cladire care se vede de la poarta fabricii este cea administrativa, in care se gasesc birourile conducerii.

Deasupra cladirii troneaza inca sigla Daewoo, la peste opt ani de la falimentul concernului auto coreean. Acesta va fi probabil primul simbol care va disparea odata cu venirea noilor proprietari. De la poarta suntem preluati de catre Florin Mehedinteanu, seful biroului de protocol al uzinei, care ne conduce in cladirea de birouri.

La parterul cladirii, muzeul uzinei, compus din patru masini, atrage atentia. Aici este expus primul Cielo iesit pe poarta fabricii dupa venirea coreenilor, o masina alba pe care au semnat cateva sute de oameni, de la simpli muncitori pana la directorii coreeni. Langa el se gaseste un Oltcit, despre care aflam ca fusese scos la un moment dat din muzeu de catre coreeni, dar pentru care seful de protocol a insistat personal sa fie readus.

A treia masina este o raritate, un Matiz de generatie a doua, cu o forma exterioara modificata, din care s-au produs doar cateva zeci de exemplare. Colectia este completata de inca un Matiz, de data aceasta “clasic”, care este sectionat, fiind utilizat “ca material didactic” pentru vizitatorii fabricii, ni se explica. “De cand a inceput procesul de privatizare, mai multe delegatii de la diferiti producatori ne-au vizitat. Au fost si americanii de la General Motors, si cei de la Ford, chiar si rusii de la JSC Russian Machines (compania controlata de magnatul rus Oleg Deripaska- n.red.)”, povesteste Valeriu Garlea, directorul de comunicare al Daewoo Craiova.

Pentru a putea vizita platforma industriala, care se intinde pe mai mult de o suta de hectare, vom folosi o Daewoo Nubira pe post de mijloc de transport.
“Toate halele de productie au fost construite cu posibilitatea de extindere. Exista spatii intre peretii actuali si drumurile de acces, care ar putea fi exploatate in acest scop”, explica Garlea in drumul spre sectia in care sunt realizate caroseriile masinilor. Aici avem primul contact cu procesul de productie al masinilor. seful sectiei, Valter Toma, spune ca doar linia de asamblare pentru Matiz mai functioneaza. Cauza este lipsa de comenzi pentru celalalte modele. “Linia de asamblare are o capacitate de 17 Matizuri pe ora. Linia de Cielo, care este una dintre cele mai automatizate din lume, are o capacitate de 24 de masini pe ora”, explica Toma. Ce folos insa, daca Cielo nu mai cumpara nimeni. Tot aici se gaseste si linia de asamblare pentru Daewoo Nubira, care are o capacitate de sapte masini pe ora.

In timp ce urmarim procesul de sudare a caroseriei unui Matiz, o melodie ce se aude din difuzoare ne atrage atentia. “Acela este semnalul ca linia de asamblare automatizata este pe cale sa se mute. Este o metoda de a atrage atentia oamenilor sa se dea la o parte din calea robotilor”, explica seful sectiei. Caroseriile sunt preluate de o banda automata care le transporta printr-un tunel suspendat catre vopsitorie.

Urmatoarea sectie pe care o vizitam este cea in care sunt asamblate motoarele.
“Producem pentru fabrici din Coreea, Egipt, Ucraina si Uzbekistan. Uzinele din acele tari apartin acum General Motors”, explica Robin Gheorghe, seful sectiei. In mod paradoxal, toate motoarele pentru Matiz sunt importate.

Spre deosebire de sectia caroserii, care functioneaza la o fractiune din capacitate, la asamblarea motoarelor se lucreaza in trei schimburi. Pe poarta fabricii ies pana la 27.000 de motoare pe luna. “Toate echipamentele sunt relativ noi, fiind la nivelul tehnologic al anului 1997. Motoarele sunt cerute la export, deoarece avem o tehonologie foarte buna. Nu exista motor rebut”, sustine seful sectiei. Aici se produc propulsoare care indeplinesc normele Euro III si Euro IV.

Toata linia de asamblare motoare este noua, fiind adusa de coreeni. Insa, daca Ford va dori sa produca motoare Euro V, toate liniile de asamblare vor trebui din nou schimbate, explica seful sectiei motor. In 1997, investitiile in fabrica de motoare si cutii de viteze au fost de 450 milioane de dolari.

In aceeasi hala se gaseste si linia de asamblare a cutiilor de viteze. La fel ca la motoare, se lucreaza in trei schimburi si toata productia, de peste 200.000 de cutii de viteze, pleaca la export.

“Cand s-a oprit productia de Oltcit, in ‘94, uzina a produs timp de sase luni motoare si cutii de viteze pe stoc, pentru a asigura piese de schimb pentru acest model timp de zece ani, asa cum cerea legea de atunci, care este in vigoare si acum”, isi aminteste Garlea. Ford ar putea decide sa faca acest lucru daca va prelua uzina.

Linia de asamblare a cutiilor de viteze o parcurgem in graba, pentru a putea vizita si sectia de montaj final inainte de pauza de masa de la ora 12.00, care opreste activitatea in toata uzina. Programul de lucru in uzina incepe la ora 8.00 si se termina dupa-amiaza, la ora 16.00. In afara de pauza de masa de la pranz mai exista si alte doua sau trei pauze de odihna de cate zece minute in timpul programului. Fiecare sectie are amenajata o zona de luat masa, insa exista si o cantina centrala.

Masa la cantina este subventionata in proportie de 50% de societate. In fabrica muncesc acum 4.000 de angajati, iar salariul mediu este de 1.470 de lei (452 de euro), cu 50% peste media nationala.

Ultima sectie vizitata este cea de montaj final. Aici, caroseriile masinilor vin deja vopsite si montate pe sasiu. Banda de asamblare duce masinile pe la diferitele posturi de lucru, unde sunt montate motoarele, cutiile de viteze, elementele de interior. Masina pleaca pe roti de la capatul benzii de montaj, trece printr-un test de motricitate si printr-unul de etanseitate, apoi ajunge pe mana celor care o testeaza pe pista de incercari a uzinei.

Totul pare sa anunte iminenta schimbare a proprietarului. Se mai produce doar Matiz, iar in uzina se vorbeste deja despre realizarea stocului de produse pentru modelele ce vor fi scoase definitiv din fabricatie.

Istoria uzinei:
- 1977- Incepe constructia fabricii de la Craiova
- Capacitatea maxima proiectata era de 130.000 de masini
- La 450 milioane de dolari este estimata investitia in fabrica in perioada comunista
- 1988- Citroen se retrage din societatea mixta
- 150.000 de masini Oltcit s-au produs intre 1982 si 1994
- 1994- Fabrica este cumparata de concernul coreean Daewoo
- 2006- Pachetul majoritar de actiuni este rascumparat de stat
- 210.000 de masini Daewoo s-au produs intre 1994 si 2007

"Practic, imediat ce se semneaza, vor veni aceste 20 de familii in Romania. Vor urma si alte valuri, dar nu stiu cati oameni vor fi" Doina Seres director al agentiei imobiliare Eurohouse

"Exista foarte multi salariati care vorbesc limba engleza. Pe toata durata colaborarii cu firma Daewoo, am avut toata documentatia in limba engleza. La acest capitol, pentru o firma americana, in uzina este un mediu propice". Ion Ion directorul general al Daewoo Craiova.

sursa.
« Ultima modificare: Septembrie 18, 2007, 07:55:57 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Noutati Auto  |  Subiect: Primul val de experti Ford vine de la cea mai mare fabrica de Fiesta
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro