Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Statistici auto  |  Subiect: Numărul autovehiculelor furate din străinătate în creştere 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Numărul autovehiculelor furate din străinătate în creştere  (Citit de 10950 ori)
CRyS`
Sr. Member
****
Mesaje: 438



WWW
« : Iulie 11, 2007, 08:04:18 »

Poliţiştii de frontieră au descoperit, de la începutul anului, aproape de două ori mai multe autovehicule furate din străinătate, decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, cele mai multe maşini fiind aduse din Italia.

Potrivit unei informări, transmise marţi de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în cadrul colaborării cu autorităţile din statele vecine pentru depistarea şi anihilarea reţelelor internaţionale de trafic cu autoturisme furate, de la începutul lui 2007 au fost descoperite 73 de maşini, faţă de 42 în aceeaşi perioadă din 2006, fiind cercetate penal 76 de persoane implicate, faţă de 45 în prima jumătate a anului precedent. Principalul "furnizor" de autovehicule furate care tranzitează frontierele României este Italia, iar peste 40 la sută din maşinile furate au fost depistate la frontiera de est a ţării, frontieră a Uniunii Europene de la 1 ianuarie 2007, traficanţii încercând să scoată din ţară autovehiculele declarate furate ulterior intrării acestora în România.

Activitatea de prevenire şi combatere a traficului internaţional cu autoturisme furate din ţară sau străinătate are loc în contextul perfecţonării pregătirii poliţiştilor de frontieră cu atribuţii la controlul documentelor, prin cooperarea cu structurile naţionale şi internaţionale, pentru sporirea eficienţei luptei împotriva infracţionalităţii transfrontaliere. Activităţile de combatere a traficului internaţional cu autoturisme furate vizează în principal reţelele internaţionale de infractori de origine italiană care acţionează transfrontalier, predominând autovehiculele furate din Italia şi în mare parte cele care figurează declarate furate ulterior datei intrării în România.

Din punct de vedere al ariei de desfăşurare, acest fenomen a cunoscut importante mişcări în sensul că, dacă traficul internaţional cu autoturisme de lux furate viza, ca ţări de provenienţă ale autovehiculelor, ţările din Occident, odată cu lărgirea structurilor europene şi a aderării unor noi state la aceste entităţi internaţionale, a factorilor economici şi politici, frontul activităţilor ilicite s-a propagat de la vest spre est. Aceeaşi tendinţă de manifestare şi deplasare în spaţiu de la vest spre est, se reflectă şi în ceea ce priveşte ţările pe teritoriul cărora se produc rezultatele finale ale activităţilor ilicite, produsele infracţiunilor. Grupările criminale organizate folosesc mai multe metode pentru a trafica autoturismele furate.

Astfel, o metodă este "frauda la asigurări" - când reţeaua "fură" autovehicului cu sprijinul proprietarului care, ulterior, pe lângă banii primiţi de la reţea pentru sprijin, fraudează societatea de asigurări care îi acoperă dauna. Traficanţii mai practică furtul la comandă - metodă practicată de reţele vechi şi foarte bine organizate care acţionează la cererea de pe piaţa de desfacere. Periculozitatea foarte ridicată a acestui mod de operare rezidă nu numai din faptul că la săvârşirea infracţiunii au conlucrat infractori de diverse “specializări”, deci infractori care s-au asociat în vederea comiterii acestor infracţiuni, ci şi din aceea că pentru introducerea în ţară şi valorificarea maşinilor, reţeaua încearcă să corupă, cu sume mari de bani, funcţionari care au atribuţii în activităţile de control la frontieră, omologare şi înmatriculare a autovehiculelor. În acelaşi timp, reţelele folosesc "frauda la firmele de închirieri" - modalitate de deturnare a scopului iniţial pentru care un vehicul a fost achiziţionat. Astfel, vehiculele închiriate de la firme de specialitate sunt "indigenate" cu ajutorul unor documente false şi vândute ulterior într-o altă ţară. O altă metodă este "reabilitarea radierii" - se referă la substituirea vehiculelor avariate grav şi punerea în circulaţie cu documentele şi numerele de înmatriculare ale acestora a unor autovehicule furate. Releţele mai folosesc şi o altă metodă, respectiv "eludarea taxelor” - autovehiculele sunt introduse în România în regim de admitere temporară, iar ulterior, prin falsificarea documentaţiei vamale sunt înmatriculate fără a se plăti taxele şi impozitele datorate bugetului de stat. O altă metodă folosită de traficanţi este şi „furtul în dauna societăţilor de leasing” – autovehiculele sunt achiziţionate în sistem leasing, iar după plata primelor două-trei rate din preţul total, sunt scoase din ţară şi vândute, în special în ţările ex-sovietice, deoarece sistemul de înmatriculare în aceste ţări este mult simplificat.

În urma analizelor efectuate s-a constatat că, de la data aderării României la Uniunea Europeană, a crescut numărul autoturismelor furate, neînmatriculate, cu documente ori numere de înmatriculare false sau furate depistate la intrarea în ţară în punctele de trecere a frontierei de stat, unul din motivele ce au determinat creşterea acestui fenomen reprezentând simplificarea controlului pentru trecerea frontierei. Astfel, s-a constatat că frontierele vizate de infractori sunt cea de vest - considerată principala poartă de intrare în România a autovehiculelor reclamate ca furate, infractorii bazându-se pe simplificarea controlului la frontiere şi cea de est - pentru scoaterea autovehiculelor furate către statele foste CSI, folosindu-se metodele clasice de falsificare a seriilor de caroserie sau a documentelor ce însoţesc autovehiculele.

Rutele folosite de către traficanţii de autovehicule furate sunt în general orientate dinspre ţările vest europene cu finalitate în ţările est europene şi foste membre CSI: Italia– Austria – Ungaria – România; Germania – Austria – Ungaria – România – Moldova şi Ucraina; Italia –Austria – Ungaria – România- R.Moldova- Transnistria – Ucraina sau Federaţia Rusă.
Memorat
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Statistici auto  |  Subiect: Numărul autovehiculelor furate din străinătate în creştere
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro