Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Statistici auto  |  Subiect: Pretul motorinei, la limita insuportabilului 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Pretul motorinei, la limita insuportabilului  (Citit de 14352 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Aprilie 21, 2008, 09:33:59 »

Cotaţiile-record ale petrolului, cererea ridicată, deficitul de pe piaţa europeană şi creşterea accizelor au făcut motorina mai scumpă decât benzina. Preţul la pompă a trecut deja de 4 lei pe litru, iar experţii spun că în următoarele luni există riscul atingerii unui alt prag psihologic: 5 lei pe litru. În toamnă, când preţul barilului de petrol era de 80 de dolari, nimeni nu s-a gândit că se va ajunge atât de repede aici - 116 dolari barilul, în mai puţin de jumătate de an.

Experţii încă se mai întrebau dacă petrolul va atinge pragul istoric de 100 de dolari barilul. Astăzi, ei încearcă să anticipeze dacă se va ajunge la 150 de dolari. Socotind după semnalele negative ale pieţelor internaţionale, s-ar putea însă ca adevărata problemă să nu fie dacă se va ajunge aici, ci cât de repede se va produce şocul. Există temerea că acest prag este inevitabil.

Preţul petrolului a ajuns marţi la doar un cent de pragul de 114 dolari per baril, stârnind îngrijorare pe pieţele financiare internaţionale. Miercuri, petrolul a atins o nouă cotaţierecord la Bursa din New York: 114,93 de dolari. Vineri preţul a urcat la 116 dolari. Potrivit AFP, este pentru prima oară când petrolul depăşeşte 115 dolari barilul după închiderea şedinţei de tranzacţionare.

Efectele buletinului meteo

Primul efect al acestei tendinţ e este scumpirea carburanţ ilor la pompă, fenomen resimţit din Statele Unite până în România. În California, statul cu cel mai scump carburant, galonul (3.8 litri) de benzină costă, în medie, 4 dolari, iar cel de motorină a ajuns la 4,119 dolari (2,58 de euro), un nivel-record, care va genera scumpirea alimentelor şi a altor produse transportate cu mijloace auto, navale sau feroviare.

Adam Schreck, de la Associated Press, afirmă, citând surse din Agenţia Internaţională a Energiei (IEA), că preţurile vor creşte pe măsură ce se apropie vara. Cotaţia la 100 de dolari barilul de petrol a fost pusă de specialişti pe seama deprecierii monedei americane. Dolarul slab i-a determinat pe investitori să se orienteze spre investiţii mai profitabile, precum aurul şi petrolul.

Un raport al IEA relevă că la originea scumpirii petrolului se află şi scăderea producţiei asigurate de Rusia, al doilea mare exportator al lumii, după Arabia Saudită. În intervalul ianuariemartie, Rusia a exportat zece milioane de barili zilnic, cu 1% mai puţin decât anul trecut. Este pentru prima oară, din 1998 încoace, când nivelul producţiei nu-l depăşeşte pe cel din anul precedent. „Nu se pune problema că nu mai avem petrol. Nu deţinem suficient capital pentru a exploata alte câmpuri petrolifere“, explică analistul rus Artiom Koncin.

Scumpirea din această săptămână a fost puternic influenţ ată şi de vremea nefavorabilă, care a închis trei porturi mari din Mexic. Marţi, doar două dintre aceste porţi importante pentru fluxul petrolului au redevenit operaţionale. Buletinul meteo negativ a influenţat rapid bursele de la New York şi Londra.

De ce plătim mai mult?

Românii resimt şi ei, puţin câte puţin, undele de şoc ale acestor valuri de scumpiri. Această situaţie se înregistrează şi în Statele Unite, Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Slovenia, Grecia, Elveţia, Slovacia, iar în Germania, Austria şi Italia diferenţele dintre preţurile benzinei şi motorinei se micşorează. Numai în primele trei luni ale acestui an, benzina şi motorina s-au scumpit cu 6%. Creşterea de la începutul anului reprezintă peste jumătate din media creşterii anuale de anul trecut, care nu a depăşit 10%.

Fenomenul a fost generat de creşterea accizei la motorină cu 5,6%, de la 307,59 de euro/tonă la 325 de euro/tonă.

Accizele pentru benzină au fost menţinute la acelaşi nivel, ceea ce explică, în parte, preţul mai mare al motorinei. Accizele mai mari aduc încasări mai mari la bugetul de stat. Potrivit săptămânalului „Capital“, din datele furnizate de Ministerul Finanţelor rezultă că anul trecut au intrat la bugetul de stat 3,63 miliarde de lei din accizele la motorină şi 2,18 miliarde de lei din cele la benzină.

Există şi alte explicaţii pentru preţul usturător al motorinei. Cererea mai mare pentru motorină generează cotaţii mai ridicate pentru acest produs decât pentru benzină pe pieţele internaţionale. Piaţa europeană înregistrează un deficit de motorină, estimat de Constantin Tampiza, preşedintele Lukoil România, la circa 12 milioane de tone.

În plus, de la 1 ianuarie, producătorii sunt obligaţi să asigure un conţinut de 3% biocombustibil, cu 1% mai mult decât anul trecut, ceea ce determină o altă creştere a costurilor de producţie. România trebuie să producă anual cel puţin 100.000 de tone de biodiesel în 2008, astfel încât 2% din consumul de carburanţi să fie biocombustibil. De la 1 iulie 2009, carburantul românesc va conţine 4% biocombustibil.

Contestat de mulţi producă tori de automobile, care susţin că uzează motoarele, biodieselul reduce cu 98% emisiile de sulf şi cu aproape 90% emisiile de bioxid de carbon.

„Aritmetica pură“ a scumpirilor

Dinu Patriciu, preşedintele grupului Rompetrol, a avertizat luna trecută că preţul benzinei va ajunge la 5 lei pe litru, dacă în următoarele luni autorităţile nu vor reduce accizele şi nu vor egaliza aceste taxe pentru benzină şi motorină. „Măsura ar trebui luată în următoarele luni, altfel cu siguranţă preţul va ajunge la 5 lei pe litru. Este o aritmetică pură, nu trebuie să o dovedească Mama Omida“, a spus Patriciu, citat de agenţia Mediafax.

„Accizele trebuie să fie egale la benzină şi la motorină, pentru că una este impozitată mai mult, iar cealaltă prea puţin“, a mai spus Patriciu, explicând că această măsură ar scădea preţul carburanţilor.

Liviu Voinea, directorul Grupului de Economie Aplicată (GEA), afirmă că reducerea accizelor nu reprezintă o soluţie, întrucât reprezintă venituri la buget. „Dimpotrivă, cred că marii distribuitori trebuie să plătească taxe mai mari, pentru că fac un profit mai mare. Oricum, e nevoie şi de un control al Consiliului Concurenţ ei. Nu există soluţii-miracol pe termen scurt care să nu afecteze bugetul de stat“, consideră analistul. Profeţia lui Patriciu dă fiori şoferilor. Dacă benzina va ajunge la 5 lei, motorina, care oricum e mai scumpă, va depăşi acest nivel. Ion Tache, preşedintele Asociaţiei Benzinarilor Particulari (ABP), citat de „Daily Business“, a estimat că motorina va costa peste cinci lei/litrul în această vară, dacă barilul de petrol va ajunge la 130-140 de dolari.

Calculele efectuate în luna martie de revista „Capital“, luând în considerare un curs de 3,7 lei pentru un euro şi cota de 25% a accizei în preţul de pompă, precum şi creşterea de acciză de la 274,6 euro la 359 de euro/1.000 de litri, indică un preţ al motorinei de 5,3 lei/litru. „Preţul este în creştere peste tot în lume şi nici un prag nu e imposibil de atins. Sper să nu se ajungă la 5 lei, pentru că atunci se va repercuta grav în inflaţia generalizată“, spune Liviu Voinea, explicând că o creştere cu 10% a preţului la combustibil duce la o creştere directă a inflaţiei cu 0,6%, şi la o creştere indirectă dublă.

Dieselul pierde teren

Preţul motorinei îi pune pe gânduri pe cei care intenţionează să îşi cumpere maşini cu motor diesel. Până în acest an, cei care optau pentru diesel aveau un avantaj dublu - costul mai mic al carburantului şi consumul redus. Potrivit analiştilor, vânzările de automobile cu motor diesel vor scădea în 2008 doar cu 2-3 procente comparativ cu anul trecut, iar românii vor cumpăra în continuare astfel de maşini, fiind atraşi de consumul redus.

Datele statistice ale Asociaţ iei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) relevă că în primele două luni ale anului s-au vândut 42.363 de autoturisme noi, autohtone şi de import. 19.352 au fost echipate cu motor diesel (45,7%), iar 23.011 (54,3%) au fost maşini pe benzină.

Din totalul maşinilor de import vândute în ianuarie şi februarie (28.173 de bucăţi), 49,8% au fost diesel. În aceeaşi perioadă a anului trecut, ponderea vânzărilor la importurile de diesel a fost 53%. Cei mai avantajaţi sunt proprietarii de maşini cu instalaţie pe gaz. Un litru de GPL costă aproximativ 2,3 lei.

Sursa: EVZ.
Fisiere atasate: Pretul motorinei, la limita insuportabilului - motorina-europa.jpg (242.98 KB, 550x675 - văzut 670 ori.)
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #1 : Mai 14, 2008, 08:54:27 »

Preţurile carburanţilor în Europa în perioada 21.04.2008 – 28.04.2008

Potrivit “Oil Bulletin” elaborat de către Uniunea Europeană, preţurile la carburanţi în România sunt printre cele mai mici din Europa. Preţurile la carburanţi sunt exprimate în Euro/1000 Litri şi includ taxe şi impozite.

Fisiere atasate: Preţuri în Europa - carburanti-europa.jpg (62.3 KB, 490x751 - văzut 525 ori.)
« Ultima modificare: Mai 14, 2008, 08:56:37 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #2 : Mai 16, 2008, 10:19:02 »

Platim cea mai scumpa benzina din UE

Dam pe benzina aproape la fel de mult ca locuitorii din Luxemburg, Irlanda sau Austria, desi Romania are cel mai redus nivel de accize din spatiul comunitar si cea mai redusa redeventa pentru exploatarea petrolului. Romanii au doar 40% din venitul mediu pe cap de locuitor din UE.

Platim pentru benzina la fel de mult ca si cetatenii din Luxemburg, Irlanda, Spania sau Austria, tari unde puterea de cumparare se situeaza mult peste posibilitatile romanilor, potrivit unui document guvernamental citat de Mediafax.

Raportat la puterea de cumparare, platim cea mai scumpa benzina din Europa. Si am putea fi fericiti ca preturile nu sunt chiar mai mari! Romania beneficiaza in prezent de o derogare de la Comisia Europeana si aplica, pentru o perioada de tranzitie pana in 2011, cel mai redus nivel de accize din spatiul comunitar.

Petrom face profit

Compania Petrom a scumpit benzina numai in ultima saptamana cu 2.400 de lei vechi, ceea ce duce pretul celei mai ieftine benzine la aproape 4 lei pe litru. Tot Petrom si-a triplat profiturile in primele trei luni ale acestui an.

Castigurile companiei petroliere, de aproape o jumatate de miliard de euro anul trecut, l-au infuriat pe ministrul economiei, Varujan Vosganian. Acesta le-a cerut petrolistilor sa nu mai faca profituri din scumpirea carburantilor si a aratat ca redeventele platite de OMV pentru exploatarea campurilor petrolifere din Romania sunt cele mai mici din Europa.

O treime din salariul mediu, pe carburanti

Romanii isi dau peste 30% din veniturile lunare pe carburanti, potrivit unei analize realizate de EVZ. Salariul mediu net in septembrie, de exemplu, era de 1.040 de lei, iar rezervorul "consuma" cam 350 de lei pe luna, adica 33% din salariu.

Un litru de benzina fara plumb costa la noi 3,76 lei (analiza fiind realizata la mijlocul lunii aprilie) si 4,07 lei/litrul de motorina. In Franta costa 4,97 lei si respectiv 4,63 lei. Noi avem 40% din venitul mediu pe cap de locuitor din UE, Franta are 106%.

Sursa: Evenimentul Zilei
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
eugencoman
Newbie
*
Mesaje: 3


« Răspunde #3 : Septembrie 13, 2008, 09:26:26 »

Avantaje tehnico-economice in urma folosirii produsului METABOND MEGASEL:

• Curata si protejeaza pompele de injectie
• Împiedica depunerea calaminei.
• Este anticorosiv,impiedica formarea ruginii
• Scade cantitatea de gaze nocive emise
• Îmbunatateste arderea, marind puterea
• Dizolva depunerile de pe supape
• Împiedica formarea de bacterii
• Neutralizeaza acizii
• Aduce o economie de combustibil  3-10%
• Împiedica formarea ghetii
• Împiedica diluatia cu aer fals
• Mareste viata motoarelor, scade uzura lor
• Decoxeaza segmentii pistoanelor
• Mentine combustibilul in stare curata
• Scade formarea namolului
• Înlatura condensul
• Usureaza pornirea la rece
• Scad cheltuielile de intretinere

Limiteaza uzura pieselor metalice dupa tratarea lor!

Domenii de utilizare:

Turbine, pompe de combustibil, arzatoare cu motorina, motoare Diesel.

Mod de utilizare:

La inceput, pentru primii 200 l de combustibil se adauga 20ml la 40 l motorina. Dupa aceea se vor adauga 10ml la 40 l de motorina. Pentru motorine industriale se va dubla sau se va tripla aceasta cantitate, dupa necesitate.

 

METABOND MEGASEL se poate amesteca cu combustibilul inainte de introducerea lui in rezervor, dar se poate introduce cantitatea recomandata si direct in rezervor,inaintea alimentarii cu combustibil.


Atentie! METABOND MEGASEL este inflamabil, de aceea trebuie evitat contactul dierct al produsului cu focul deschis. Produsul este verificat si certificat RAR.


Disponibil in flacoane de 250 ml - Pret: 84 RON, Un astfel de flacon trateaza 1000 L de motorina.

Disponibil in bidoane de 5 Ltr, Pret: 1416 RON

http://www.eco-metabond.com/index_files/Page2437.htm
Memorat
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Statistici auto  |  Subiect: Pretul motorinei, la limita insuportabilului
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro