Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Masina mea  |  Tuning  |  Subiect: Chip Tuning - Descriere 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Chip Tuning - Descriere  (Citit de 18269 ori)
CRyS`
Sr. Member
****
Mesaje: 438



WWW
« : Mai 22, 2007, 02:42:43 »

CITITI ACESTE INFORMATII pentru a afla mai multe informatii despre CHIPTUNING (remapare OBD) .
Inima vehiculului dumneavoastra este motorul. Cunoastem ca acesta arde combustibil si face ca masina sa se miste. Din auzite mai cunoastem ca puterea si cuplul sunt niste marimi ce caracterizeaza motorul. Totusi exista oarece confuzie legata de aceste marimi si relatia acestora. Randurile urmatoare isi propun sa elucideze in linii mari misterul.
Viteza este marimea ce caracterizeaza un mobil in miscare ce parcurge distanta d (metru) intr-un timp t (secunda) v = d / t, (m/s). Acceleratia este proprietatea vitezei de a varia a = v / t (m/s2). Acceleratie 0 inseamna viteza constanta. Pentru a accelera un obiect fie il impingi fie il tragi.Cum orice obiect are o masa (greutate) forta necesara acelerarii se cuantifica astfel: F = m x a (kg x m/s2 - Newton). Daca se exercita o forta F asupra unui mobil ce se deplaseaza pe distanta d se cheama ca sa efectuat lucru mecanic, L = F x d (Joule sau Calorie). Puterea reprezinta lucrul mecanic efectuat in unitatea de timp: P = L / t sau viteza cu care se poate efectua lucru mecanic P = F x v (Watt W=1J/s).
In lumea motoarelor si vehiculelor multe lucruri se misca mai mult circular decat in linie dreapta (vezi motorul sau roata). Viteza se exprima in rotatii pe unitatea de timp in loc de distanta pe timp cum am vazut anterior.Rotatii pe minut - RPM. Masa (greutatea) se numeste acum inertie, iar in locul fortei avem cuplul. Cuplul este definit ca forta aplicata tangential la o anumita distanta de centrul de rotatie.
T = F x d (Nm). Cu cat bratul fortei este mai lung cu atat cuplul este mai mare.
Sursa principala de confuzie este ca lucrul mecanic si cuplul au aceleasi unitati de masura, una fiind energie iar cealalta fiind o forta. In interiorul motorului cuplul se obtine cu ajutorul ansamblului biela-manivela.
Relatia dintre cuplu, putere si turatie.
Evaluarea performantelor unui motor, respectiv a autovehiculului, se fac dupa:
PUTERE notata P si expimata in kW (kiloWatts) sau Cai Putere - CP sau in engleza HP (Horse Power)
Un cal putere reprezinta cantitatea de energie necesara urcarii unei greutati de 75Kg la o inaltime de un metru in timp de o secunda. 1 HP = 745,7 Watts 1 HP = 1 kW x 1,36
Marea majoritate a motoarelor grupului VW/AUDI/SKODA/SEAT au urmatoarele puteri de iesire:
75HP = 55kW . 101HP = 74kW . 115HP = 85kW . 130HP = 96kW . 150HP = 110kW
CUPLU notat cu C se exprima in Nm (Newton metru)
In cazul unui motor, CUPLUL poate fi descris ca forta de rotatie a unui arbore stationar (arbore cotit sau volanta). In schimb Caii Putere pot fi considerati ca forta de rotatie a unui arbore aflat in miscare (roata vehicul). Pentru a intelege, sa ne imaginam 2 oameni care sunt ambii capabili sa ridice 75Kg la o inaltime de 1 metru.. Ambii exercita aceeasi cantitate de "cuplu". Acum sa ne imaginam ca unul dintre ei poate sa ridice cele 75Kg de 10 ori in decursul unui minut iar celalalt poate ridica cele 75Kg numai de 4 ori in decursul unui minut. Putem spune ca primul om este mai puternic. Primul om depune mai mult efort chiar daca ambii exercita acelasi cuplu.
Cei doi parametrii de iesire ai motorului, mentionati anterior, sunt in stransa legatura cu viteza de rotatie: RPM - rotatii pe minut, prescurtat rot/min.
Ecuatia matematica a puterii si cuplului este : P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1.
Dar din moment ce 5252 este o constanta, putem considera ca: HP = TORQUE x RPM. Deci rezulta ca sunt 3 moduri in care putem modifica un motor pentru a obtine cai putere mai multi :
* 1. Putem mentine acelasi cuplu ca in cazul motorului standard de la fabricant dar sporim viteza de rotatie RPM
* 2. Putem "genera" mai mult cuplu decat motorul standard dar pastram in schimb aceeasi viteza de rotatie RPM
* 3. Putem mari atat cuplul motorului cat si viteza sa de rotatie, ambele in acelasi timp.
O modalitate principala prin care se poate obtine o sporire a cuplului unui motor, este marirea compresiei (atentie! nu a raportului de compresie... acesta ramane constant acelasi). Compresia sporita conduce la marirea eficientei termice a arderii, deci forta fiecarei explozii creste. Optimizarea amestecului aer/carburant si a avansului. Evident ar fi si alte modificari mai costisitoare cum ar fi: axe cu came cu timpi si distante de ridicare modificate, supape cu palier marit, modificarea/acordarea coloanei de admisie in vedera usurarii absortiei aerului (filtre free air), racirea aerului admis (injectia de apa, marirea radiatorului intercooler, racire cu apa sau freon), marirea presiunii combustibilului si utilizarea de injectoare speciale ce permit obtinerea unei atomizari a carburantului. Eliminarea restrictiilor evacuarii (catalizator + tobe), a intregii coloane de evacuare.

Exemplul de mai jos este dedicat unui motor TDI-PD asfel:
Cuplul (Nm) x RPM(rot/min) x ( 3,1415  / 25000 ) = Puterea (kW)
Doriti ca masina dumneavoastra sa fie mai "nervoasa" decat este in prezent ? Solutia este chiptuning-ul !

Fabricantul german al grupului de automobile VW/AUDI/SKODA/SEAT doteaza diferitele sale modele cu motoare care din punct de vedere mecanic sunt identice sau aproape identice. Acestea acopera o gama variata de puteri (exemplu: motorul 1,9TDI echipeaza marea majoritate a modelelor turbo diesel iar puterile obtinute sunt: 101HP, 115HP, 130HP sau chiar 150HP). Practic diferenta de putere a acestor motoare se afla in softul calculatorului. Cea mai puternica motorizare, dar si cea mai scumpa a unui model auto (exemplu GOLF4 sau LEON cu motoare TDI), putea fi cumparata doar 2 ani mai tarziu de la lansarea modelului de baza. Aceasta se face in mod curent in scopul de a tine treaza atentia cumparatorului care deja a achizitionat modelul anterior, sa-l schimbe cu cel mai nou si mai puternic. In cea mai mare parte a cazurilor, potentialul maxim al motorului nu este atins. Daca aveti un vehicul la care motorul dezvolta cea mai redusa putere din seria mentionata, CHIPTUNIHG-ul il poate modifica astfel incat sa atinga performantele urmatoarelor modele superioare acestuia (exemplu motorul de 66kW/90HP EURO3 se poate modifica pana la maxim 93kW/127HP !!!) Un cumparator al unei Skoda 1,9SDI va realiza foarte curand ca motorul este mult prea mic pentru caroseria mare de Octavie. La fel si AUDI A6 cu motor de 1,9TDI 90HP este o combinatie destul de nereusita avand in vedere masa totala a masinii...
Daca sunteti tipul de proprietar care se ingrijeste periodic de intretinerea masinii si nu dati prea mare importanta economiei de combustibil, in regim de sarcina maxima masina are disponibil un potential enorm ! Scopul urmarit este de a mari performantele dinamice ale vehiculului dvs. pe toata gama de turatie a motorului dar in mod deosebit in zona de lucru a turbinei. Dupa ce modificarea este facuta veti avea senzatia ca este o alta masina, de o clasa superioara, diferita complet de cea dinainte, ca cineva a schimbat motorul peste noapte.
CHIPTUNING-ul va viza in principal:
* marirea presiunii de supraalimentare (PEAK OVERBOOST) cu circa 200-400 mbar
* concomitent cu sporirea cantitatii injectate cu circa 8-10mg/H pe curba de acceleratie
* avansarea momentului inceputului injectiei, data fiind cantitatea sporita injectata
In general, cresterea puterii motorului se poate plasa intre 20% si 40%. In urma acestui proces de CHIPTUNING, acceleratia, viteza de varf si reprizele in diverse trepte de viteza (elasticitatea) sunt radical imbunatatite. O modificare moderata a puterii nu va avea nici un efect daunator asupra motorului, atata vreme cat este efectuata o intretinere corecta (schimb ulei+filtru periodica) si o utilizare intr-un mod responsabil. Evident aceasta regula se aplica, desigur, si pentru un motor caruia nu i s-a efectuat un CHIPTUNING.

AVANTAJE / DEZAVANTAJE
Achizitionand un chip de putere, veti primi un chip bine realizat ce sporeste puterea si cuplul motorului pana la 40% nu numai in regim de sarcina maxima (acceleratia la "blana"), cat si la nivel mediu si scazut fara afectarea substantiala a emisiilor de fum (noxe). Imbunatatirea este in modul cel mai categoric simtita !!! In cazul in care sunteti nemultumit de aceasta modificare se mai pot face mici ajustari.
In urma modificarii chipului, consumul mediu de combustibil se pastreaza, ba chiar poate scade cu 0,5-1,5l/100km.
Chiptuningul face posibila obtinerii unui motor mai puternic cu aceleasi costuri de exploatare. Utilitatea sa se observa in momentele in care se doreste o accelerare rapida, in intervalul de turatie 1800-4300(6500)rpm (zona de lucru eficienta a turbinei). Rezerva de putere obtinuta astfel face ca autoturismul dvs. sa fie mai agil in depasiri sau la mersul intr-o treapta de viteza superioara (a 5-a sau a 6-a), la viteze superioare.

To be continued
« Ultima modificare: Iunie 26, 2007, 01:23:11 de către CRyS` » Memorat
Sava Razvan
Vizitator
« Răspunde #1 : Septembrie 21, 2010, 01:45:01 »

Salut.unde il pot gasi cipu asta de putere.?
Si cine il monteaza?
Memorat
turbocip
Newbie
*
Mesaje: 21



WWW
« Răspunde #2 : Octombrie 16, 2010, 09:08:14 »

http://forum.informatiiauto.ro/tuning/turbocip-resoftari-tdi-benzina-dealer-tcm-turbo-srl-t764.0.html
Memorat

◙◙ www.turbocip.ro ◙◙
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Masina mea  |  Tuning  |  Subiect: Chip Tuning - Descriere
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro