Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Masina mea  |  Tuning  |  Subiect: Tuning Motor - Mic Manual 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: Tuning Motor - Mic Manual  (Citit de 12929 ori)
CRyS`
Sr. Member
****
Mesaje: 438



WWW
« : Mai 21, 2007, 09:54:10 »

Ca sa evitam sa mai deschidem zeci de topicuri inutile gen "Cati cai putere castig din filtru" postez aici un articol destul de interesant. Cititi aici si dupa aia daca mai sunt intrebari . . . deschideti un topic nou !


Primul pas: RK-ul motorului cu tolerante speciale pentru motorsport.

-Rodaj cu alimentarea de serie cel putin 2000 km in regimuri diferite .

-Demontare si verificare .

-Usurare volanta ( nu foarte mult , ganditi- va ce se intampla ce se intampla cu sulfetul pilotului cand se sparge o volanta la peste 7000 rpm in cazul in care ai un motor transversal si deci volanta intre picioare) - echilibrare la o turatie comparabila cu cea maxima la care vrei sa urci , usurare placa de presiune - echilibrare impreuna cu volanta si arborele cotit .

-Montare de segmenti "total gapless"

-Modificare pompa de ulei ( marire debit cu cel putin 30 %) - Obligatoriu !

-Adaptarea in baia de ulei a unui antival

-Modificarea chiulasei , in special a traiectului de admisie in special corijarea razelor din zona portilor de supapa ;

-Marirea raportului de comprimare , max 11:1 la valori mai mari va trebuiesc pistoane forjate ( cca. 600 Euro /set) altfel o sa gasiti pistonul de la cilindrul 1 in interiorul cilindrului 3 ( pe bucati)

-O axa cu came de firma care sa va indice nivelul castigului de putere si plasarea benzii de putere impreuna cu arcurile de supapa modificate necesare (care sa permita o deschidere mai mare a supapei fara ca spirele sa vina in contact si fara sa apara rebond-ul supapelor )

-Un pinion reglabil al axei cu came pentru reglajul puterii pe diferite game de turatii ;

-O aprindere electronica capacitiva cu energie > 100 mJ / scanteie

-Fise si bujii de calitate acordate ca si valoare termica cu motorul.

-Pentru alimentare nimic nu poate inlocui o pereche de carburatoare duble orizontale ( sunt lucruri profi - opere de arta - carb-urile WEBER de 55 sunt acoperite cu aur de 24 K )

-O pompa de benzina electrica de inalta presiune 5-6 bari, cu regulatorul de presiune aferent .

-Daca doriti sa mergeti pe injectie se recomanda "throttle-bodies" controlate de o unitate electronica programabila (DTA, Megasquirt ). Un simplu chiptuning nu o sa va ofere niciodata mai mult de 5-6% putere si cuplu la un motor aspirat normal.

-o evacuare de 50-52 cu o toba finala .... fara toba nu veti avea cuplu la turatii joase .

De aici incolo va puteti juca cu serpisori ,filtre conice ( care trag praf ) si alte nari , capace de culbutori anodizate etc. etc.

Nu uitati sa puneti un ulei adevarat in motor , neaparat un ulei racing 10W50 , 15W50 , 20W60 sau chiar un SAE 50 pe timp de vara ( isi pastreaza cel mai bine calitatile de ungere in timp )
« Ultima modificare: Iunie 26, 2007, 01:22:46 de către CRyS` » Memorat
alex vizitator
Vizitator
« Răspunde #1 : Octombrie 19, 2007, 02:27:09 »

salut.zi mi te rog in cazul unui chip tuning trebuie skimbat ceva la motor,cutie placute de frana etc?mersi
Memorat
CRyS`
Sr. Member
****
Mesaje: 438



WWW
« Răspunde #2 : Octombrie 19, 2007, 04:31:44 »

Salut!

Pentru un CHIP TUNING sau REMAPARE OBD NU! Pentru ca totul se face din softul motorului!

La motoarele TURBO pe benzina sau disel (cele mai dese si cele mai eficiente) se modifica presiunea in turbina (mai mare) alaturi de debitul de combustibil! Deci NIMIC nu mai schimb!

Chip tuningul sau remaparea OBD pt motoarele TURBO iti ofera inca 25% in plus CP fata de cei din fabrica!!! Asta e valabil pentru motoarele diesel! Acum nu stiu fix cum sta cu turbo la benzina!..Am sa ma documentez mai mult si am sa iti raspund!


In cazul motoarelor aspirate normal, fara turbo aceasta metoda nu se merita pt ca diferenta dintre stock si tuning e foarte mica! In cazul unui Logan 1.6 MPI de 90 CP....atingi maxim 95-96 CP!

Memorat
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Masina mea  |  Tuning  |  Subiect: Tuning Motor - Mic Manual
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro