Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Tutoriale, tips & tricks  |  Subiect: sfaturi la achizitionarea unei masini second-hand 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: sfaturi la achizitionarea unei masini second-hand  (Citit de 12959 ori)
dany.bilan628
Newbie
*
Mesaje: 4


« : Februarie 21, 2011, 10:46:57 »

În primul rând trebuie să vă gândiţi bine de ce o maşină second-hand merită mai mult decât un model nou de la dealer .

O maşină SH are avantajele şi dezavantajele sale .


Avantaje:
* mai ieftină ;
* echipări mai multe faţă de una nouă , în acelaşi preţ ;
* preţul mai scăzut , şi posibilitatea de a negocia .


Dezavantaje:
* puteţi achiziţiona din greşeală o maşină care a fost implicată într-un accident / furată / reparată "în silă" etc. ;
* faptul că este o maşină uzată , nu se ştie cum a fost exploatată etc. ;
* la majoritatea SH-urilor garanţia lipseşte / au fost încălcaţii termenii certificatului de garanţie ;
* procedeul de revânzare cam dispare , deoarece deja va devenii la mâna a treia .


După ce ne hotărâm ce fel de maşină dorim (nouă versus SH , în cazul nostru SH, că doar despre asta este topicul.

Ok , să presupunem că am hotărât ce dorim , avem banii necesarii , şi alte rahaturi . Începem căutarea după maşini pe internet , ziare , prieteni, siteuri interne / externe (depinde de ţara unde vom executa achiziţia) etc. . Recomandat este să căutăm într-un perimetru restrâns de domiciliu , pentru că trebuie neapărat să mergem să vedem maşina (în poze maşina arată ca nouă , nu se vâd zgârieturile , nepotrivirile etc.) . Nu sunt recomandate maşinile din târgurile auto , deoarece acolo sunt cele mai multe maşini "mascate" . NU mereu în domeniul auto un preţ mic înseamnă o afacere bună ! . Nu se ştie câţi bani vom fi nevoiţi să "băgăm" apoi în maşină , aşa că nu trebuie să ne zgârcim la bani . Recomandat este să căutăm o maşină fără incidente (sau dacă există , să fie remediate în servisuri specializate şi de "mână bună") , cât mai nouă , cât mai puţini propietari , cât mai bine întrţinută . Mai există şi "Maşina îl caracterizează pe om" , aşa că dacă daţi de un vânzator aparent dubios , NU cumpăraţi nimic de la el , nu numai el vinde maşini.


Ne bazăm pe principiul că vânzătorul nu este de încredere până nu dovedeşte / argumentează tot ce spune ! Dacă descoperim o defecţiune la maşina la inspecţie şi vânzătorul nu a precizat de ea , PLECĂM ŞI CĂUTAM ALTĂ MAŞINĂ !

* prima impresie contează mereu , dacă pare un vânzător dubios , care se vede de la 1 milă că minte , PLECAŢI FĂRĂ NICI O JENĂ ŞI CĂUTAŢI ALTĂ MAŞINĂ ! ;
* dacă nu aveţi cunoştinţele necesare luaţi pe cineva mai priceput cu voi ;
* începem cu exteriorul "mini-inspecţia" cu exteriorul :
- verificăm vopseaua , să nu existe vreun "val" , "adâncitură" , sau "vapori" , pentru că asta înseamnă maşină revopsită , deci a avut loc cu siguranţă un incident ;
- verificăm etanşitatea maşini prin verificarea chederelor de la parbriz , lunetă , portbagaj şi uşi , pentru a şti dacă a fost ceva schimbat şi nu a fost instalat corect la loc , adică piese care nu se potrivesc / nu sunt bine instalate ;
- orice maşină are o linie de design , de exemplu linia laterală : dacă linia portierei stângă faţă nu se potriveşte cu cea a celei din stânga spate , înseamnă că portiera a fost demontată , remontată prost / înlocuită prost ;
- căutăm micile loviri , zgârieturi , este bine să fie foarte mici , pentru că cele mai mari pot avea efecte tehnice ;
- să aibă maşina TOATE elementele de deisgn etc. .
* în interior :
- verificăm ca toate instrumentele să funcţioneze (faruri , becuri , AC , geamuri) încercăm fiecare buton dacă merge ;
- să nu existe nici cea mai mică ruptură în tapiţerie , pentru că nu ştim ce a trasnportat propietarul cu maşina ;
- să fie un miros ambiental plăcut , în nici un caz miros de benzină etc. .
* la compartimentul motor :
- totul să fie curat , să nu se observe vreo scurgere de ulei , combustibil , piesă , apă şi altele .
* un secret de unde putem deduce vechimea unei maşini sunt farurile , dacă acestea nu au fost schimbate : dacă acel argintie din far este tocit , înceţoşat negru maşina este veche , care dacă la caroserie arată ca nouă .
* la multe maşini pe geam este scrisă data fabricaţiei geamului , verificaţi ca toate geamurile să aibă aceeaşi dată .
* verificaţi gumele , să nu fie foarte tocite , şi porţiunea unde sunt tocite , să nu fie foarte laterală !




Ok , mini-inspecţia vizuală s-a cam terminat (presupunem că - cu un răspuns faborabil) . Cerem vânzătorului un mic test drive . Dacă acesta refuză , PLECĂM ŞI CĂUTĂM ALTĂ MAŞINĂ . Ok , vânzătorul acceptă un testdrive cu dânsul în dreapta . Aici este o parte importantă în achiziţionarea unei maşini SH .

La ce suntem atenţi în testdrive :

* accelerăm treptat , cât şi brusc , pentru a vedea dacă maşina răspunde cum trebuie , să nu fie vreo piesă obosită ;
* frânăm treptat , cât şi brusc , pentru a vedea dacă are frâne eficace cu consumabile corespunzătoare , şi schimbate la o anumită perioadă de timp ;
* pedalele nu trebuie să fie nici prea strânse , dar nici prea moi ;
* sistemul de direcţie trebuie să răspundă corespunzător , să meargă uşor , fără vreun zogmot etc. ;
* transmisia trebuie să meargă optim , să intre în trepte uşor ;
* ascultăm cu atenţie dacă nu cumva apare vreun zgomot , în timpul mersului , poat fi probleme mari ;
* turăm maşina până la o turaţie mai ridicată , şi observăm culoarea / densitatea fumului . Nu este bină dacă tine mult spre alb , dar nici spre negru , acestea putând fi defecţiuni majore ;
* încearcă să iei câteva gropi , pentru a testa sistemul de suspensie , dacă simţi că aproape atingi de pământ nu este bine , dar nici să te zdruncine tare ;
* probaţi frâna de motor , pentru a deduce dacă ambrajul este bun ;
* recomandat să testăm maşina atât pe asflat , dar şi pe drumurile cu piatră cubică , gropi aici se observă defecţiunile la telescoape , basculă etc. .



Ok , am terminat testul nostru (presupunem că cu rezultate favorabile) . Propunem vânzătorului o inspecţie tehnică într-un service ales de câtre noi (alegeţi un service de treabă , unde cunoaştem oamenii şi capacitatea acestora de muncă) . Dacă vânzătorul refuză , PLECĂM ŞI CĂUTAM ALTĂ MAŞINĂ !


Ok , ajungem la service , aici meşterii vor verifica maşina mult mai detaliat . Aici , presupunem că sunt rezultate bune (dacă se descopră probleme PLECĂM ŞI CĂUTAM ALTĂ MAŞINĂ ! ) .


Acum încep negocierile cu vânzătorul , bineînţeles el are un preţ bine stabilit . Niciodată nu daăm banii ceruţi , ci încercăm să negociem un preţ mai mic pe diverse motive (de genul o să mă coste aia , ailaltă etc.) . Nicodată nu spuneţi câţi bani aveţi în buzunar ! . Dacă nu vrea să lase din preţ , încercăm să aducem alte beneficii precum îţi dau dacă îmi dai şi gumele de iarnă etc. . Ok , presupunem că ajungem la un preţ amiabil , si trecem la rahaturi (acte , formalitaţi) .



Acestea fiind spuse , să o stăpâniţi sănătos !


sursa:

www.redlineracing.site11.com
Memorat
Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Tutoriale, tips & tricks  |  Subiect: sfaturi la achizitionarea unei masini second-hand
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro