Informatii Auto - FORUM
 
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont. Pagina principală | Ajutor | Caută | Autentificare | Creează un cont

Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Tutoriale, tips & tricks  |  Subiect: "Top ten" ponturi de la FORD pentru reducerea consumului de combustibil 0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Pagini: [1] Imprimă
Autor Subiect: "Top ten" ponturi de la FORD pentru reducerea consumului de combustibil  (Citit de 13518 ori)
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« : Iunie 07, 2007, 09:34:49 »

Potrivit unui statistici efectuate recent in SUA, mai multi americani se vor angaja in calatorii cu familiile si prietenii lor in 2007, comparativ cu 2006. De asemenea, Autoritatea Americana a Transportului previzioneaza o crestere a numarului de calatorii realizate cu autoturismul. In aceste conditii, sa fii econom in consumul de combustibil este o prioritate.

Expertii in eficientizarea utilizarii combustibilului considera ca simple schimbari in modul de conducere a autovehiculului poate genera o economisire accentuata a acestuia.

Iata cateva dintre recomandarile avansate de Ford, menite a-i ajuta pe conducatorii auto sa conserve comubstibilul si sa economiseasca bani pentru procurarea acestuia, contribuind in acelasi timp la protectia mediului inconjurator si la imbunatatirea sigurantei rutiere.

1. Incetineste si monitorizeaza permanent viteza masinii. Daca viteza va fi una mai redusa decat de obicei, sondajele indica o diminuare a consumului de combustibil cu 10-15%. De asemenea, un alt sfat este atingerea unei viteze constante, fara fluctuatii, al caror unic rezultat este pomparea a si mai multa benzina in motor;

2. Accelereaza si franeaza usor, fara a brusca niciuna din aceste operatiuni, intrucat orice brutalizare a acestor miscari poate avea consecinte negative asupra masinii prin alterarea si avarierea componentelor indispensabile ale acesteia. Mentine o distanta considerabila intre autoturisme si anticipeaza, pe cat posibil, conditiile de trafic, pentru a-ti aloca timp suficient sa pui frana, in caz ca se intampla ceva imprevizibil pe carosabil;

3. Nu pierde vremea la volan – motoarele din zilele noastre nu au nevoie de incalzire prealabila. Porneste masina imediat si condu-o lin, evitand a o lasa “sa mearga in gol”. Timpi morti in condusul masinii au efecte de crestere a emisiunilor poluante si a nivelului de combustibil utilizat. Opreste motorul in situatiile de non-trafic, cum ar fi in proximitatea bancii sau a facilitatilor de fast-food drive, cand timpul de oprire depaseste 30 de sec;

4. Verifica in permanenta anvelopele, mentine-le intr-o forma practicabila, incearca sa previi orice umflare, pentru a evita presiunea exercitata asupra cauciucurilor si pentru a reduce cuantumul de combustibil utilizat cu aprox 3-4%. Anvelopele sub-umflate au ca efect cresterea rezistentei la rulare si diminuarea economiei de combustibil;

5. Fii amabil si ingaduitor cu autoturismul tau. Mentine o turatie constanta a motorului pentru o functionare optima. Pastreaza rotile aliniate, deoarece rotile care au traiectorii potrivnice conduc la pierderea de combustibil. Inlocuieste filtrele de aer, potrivit recomandarilor. Foloseste, de asemenea, un combustibil cu aditivi din detergent eficienti pentru a mentine igiena motorului si o functionare cat mai buna;

6. Calatoreste “usor” - incearca, pe cat posibil, sa eviti aglomerarea portbagajului superior (pe capota masinii). Cu cat adaugi un bagaj mai mare, cu atat mobilitatea autoturismului este mai mica, ceea ce afecteaza economia de combustibil. Inlatura greutatea excesiva din autoturism. Cantitatile nenecesare ingreuneaza activitatea motorului si consuma mai multa benzina;

7. Minimizeaza uzul aparatelor de incalzit si de aer conditionat. Foloseste-le numai atunci cand e imperios necesar, pentru a reduce presiunea si incarcatura exercitate asupra motorului. Astfel, poti salva cca 15% din consumul combustibilului. Ca o masura compensatorie, poti parca intr-o zona umbrita pentru a metine o temperatura mai scazuta si o atmosfera racoroasa, astfel incat sa dispara nevoia de aer conditionat;

8. Inchide ferestrele cand viteza e ridicata! Nu conduce cu geamurile deschise, decat in situatia cand conduci sub 50m/h. Altfel, risti sa cresti rezistenta la rulare a automobilului si sa franezi economisirea combustibilului alocabil condusului;

9. Alege tipul de ulei compatibil. Foloseste un sortiment de ulei de buna calitate, care conserva energia si cu gradul de vascozitate recomandat in Manualul Conducatorului Auto;

10. Practica, preferabil, voiajele “consolidate” - planifica dinainte sa efectuezi voiaje consolidate, adica impreuna cu alte masini, ceea ce te va ajuta sa eviti rutele cu ambuteiaje, timpii mortii, pornirile bruste etc. Oricand e posibil, ar fi indicat sa organizezi o calatorie impreuna cu alti prieteni, proprietari de masini, mai ales ca va fi mai distractiv si provocator.
« Ultima modificare: Iunie 07, 2007, 09:38:42 de către Alex » Memorat

Matiz "E-Classe" :p
benzen
Newbie
*
Mesaje: 40


« Răspunde #1 : August 15, 2007, 06:03:12 »

interesant??
Memorat
Alex
Administrator
Hero Member
*****
Mesaje: 625



WWW
« Răspunde #2 : Martie 24, 2008, 05:21:36 »

Cum putem micsora consumul de combustibil?
   
 In primul rand, pentru a atinge un nivel mai scazut al combustibilului consumat, masina trebuie sa fie in stare tehnica buna, in special privind filtrul de aer, (recomandam schimbarea periodica a acestuia), geometria rotilor (unghiurile sa fie corecte, volanul sa nu "traga" intr-o parte), franele sa fie verificate pentru a depista eventualele pistonase blocate in etrier sau cilindrul de frana spate, frana de mana sa nu fie prea stransa, rulmentii rotilor sa fie in stare buna, fara blocaje si fara joc.(SFAT: ne putem da seama daca franele "freaca", punand mana pe jante, dupa ce am mers cu viteza si constatand temperatura -daca o janta este mai incinsa decat celelalte, acolo, frana are probleme...)

Tot la acest capitol, un rol important il joaca anvelopele. Dimensiunile anvelopelor trebuie sa fie neschimbate fata de specificatiile masinii, orice modificari antrenand schimbari de comportament si de consum. De retinut este si faptul ca presiunea scazuta in anvelope duce la marirea consumului!

Atentie! Folosirea unui portbagaj de acoperis, sau transportul de obiecte pe acoperis, contribuie si ele la marirea consumului, in afara de inrautatirea comportamentului masinii. Daca uneori este necesar sa transportati totusi obiecte pe acoperis, conteaza foarte mult modul in care acestea sunt ambalate si legate. Portbagajul de tip "Roof Cargo Box" -cutii de bagaje atasate de acoperis, este singurul mod de a micsora cat de cat franarea aerodinamica, aceste cutii avand o forma aerodinamica. Totusi, chiar si asa, consumul va creste. De asemenea, daca tractati remorci sau rulote, consumul va fi cu totul iesit din domeniul indicat de constructor.

Revenind insa la mersul normal, cum putem reduce consumul?
In primul rand, adoptati un stil de condus rational ! Nu conduceti "sportiv" daca doriti un consum mic! Schimbati vitezele mai devreme, tinand motorul la turatii mai joase. Nu porniti sistemul de aer conditionat daca nu este nevoie sau daca puteti obtine acelasi rezultat prin aerisire si ventilare simpla. Nu tineti aprinse luminile si faza de intalnire daca nu este necesar.

Nu lasati nici un consumator inutil cuplat! (de ex., puteti obtine o circulatie a aerului si cu ventilatorul oprit, dar cu grilele de intrare a aerului corect selectate si deschise). Orice consum electric se va traduce printr-un consum de combustibil, caci alternatorul va consuma energie de la motor pentru a mentine bateria incarcata...Daca folositi sisteme audio cu amplificatoare mari (si Bass Booster), consumul electric va fi mai mare, crescand implicit si consumul de combustibil! (mai ales daca ascultati muzica cu motorul oprit, mai mult timp, in vreme ce stationati-camping, parcare, asteptand pe cineva, etc)

Pe drum, utilizati motorul rational, nu faceti demaraje inutile, urmate apoi de franari puternice...Orice franare la drum, se traduce printr-un consum in plus, caci dupa ce franati, veti accelera din nou, pentru a reveni la aceeasi viteza...Mersul cat mai uniform duce la consum mic! Cand reduceti viteza, nu scoateti maneta schimbatorului la punctul mort. De obicei, la punctul mort, motorul consuma pentru a asigura ralenti-ul, in schimb, daca reduceti doar ridicand piciorul de pe acceleratie, consumul pe tot timpul deceleratiei va fi 0...caci inertia masinii asigura turatia motorului, si computerul taie complet injectia...(acest lucru este valabil pentru motoarele moderne cu injectie computerizata, atat diesel cat si pe benzina)

Consumul creste si cand rulam cu geamurile deschise! Consumul pe ploaie, zapada, gheata, noroi, este totdeauna mai mare decat pe carosabil uscat. Daca bate vantul, consumul poate fi afectat de directia lui; acelasi lucru e valabil si in privinta ploii.

Iarna, consumul creste din cauza uleiului caruia ii creste vascozitatea la rece, din cauza utilizarii instalatiei de dezaburire si climatizare, a rezistentelor de dejivrare luneta, oglinzi, si din cauza folosirii mai indelungate a farurilor...In plus, ca o consecinta a alunecarii rotilor pe carosabilul cu zapada sau gheata, consumul creste de asemenea. Timpul cat stam pe loc pentru a dezgheta geamurile, cu motorul pornit, sporeste si el consumul.

In ambuteiajele din oras, daca stationati mai mult de cateva minute, oprirea motorului este indicata...Totusi, nu exagerati cu porniri prea dese, demarorul va fi solicitat si se va incalzi anormal, iar bateria va fi supusa socurilor de curent inutile.

Pe scurt, consumul poate fi micsorat, daca dorim acest lucru, iar, intr-o mare masura, acest lucru depinde de noi! Trebuie sa avem mereu in minte principiul fizic : energia nu se pierde, nu se castiga ci se transforma…Astfel, daca dorim viteza, condus sportiv, demaraje in forta, acestea se vor traduce prin energie consumata, adica o cantitate sporita de combustibil…Tineti minte ca in viata nu le putem avea pe toate! Mult succes! 
Memorat

Matiz "E-Classe" :p
jarmila33
Newbie
*
Mesaje: 3


« Răspunde #3 : Februarie 25, 2009, 02:59:25 »

Si a incercat cineva aceasta metoda? Smiley) mi se pare cam iesita din comun
Memorat

Pagini: [1] Imprimă 
Informatii Auto  |  Auto  |  Utile  |  Tutoriale, tips & tricks  |  Subiect: "Top ten" ponturi de la FORD pentru reducerea consumului de combustibil
Schimbă forumul:  


Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

- Home - Stiri auto - Promotii masini - Masini noi - Info Utile - Wallpapers - Anunturi masini sh - Sitemap - Contact -
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Traducerea în limba română © 2006-2007 www.smf.ro